Nowa akcja phishingowa jest skierowana przeciwko klientom banku Santander. Cyberprzestępcy rozsyłają wiadomości mailowe, a w nich zainfekowane oprogramowanie, które może wyczyścić konto potencjalnej ofiary.
Masz konto w banku Santander? Uważaj na fałszywe maile
O obecnie trwającej akcji phishingowej przeciwko klientom banku Santander informuje CERT Polska. Atak jest przeprowadzany za pośrednictwem maili – cyberprzestępcy rozsyłają wiadomości informujące o zablokowaniu dostępu do konta z uwagi na brak zainstalowanej dedykowanej aplikacji bezpieczeństwa.
Po zainstalowaniu rzeczonej aplikacji – na telefonie instaluje się trojan Hydra, którego obecność na urządzeniu grozi utratą pieniędzy z rachunku bankowego.
Jak wykryć fałszywego maila z trojanem dla klientów Santandera?
Przede wszystkim – należy zwracać uwagę na adres strony internetowej, za pośrednictwem której logujemy się do banku lub pobieramy ewentualne aplikacje. W przypadku cyberprzestępców wykorzystujących trojana Hydra – niepokój powinna wzbudzić domena centrum24.pl na pasku adresu.
Najistotniejsze natomiast jest to, aby nawet w mailach pozornie bezpiecznych nie klikać linków, kiedy doskonale znasz adres wskazanej w wiadomości strony. Jeśli zatem otrzymasz korespondencję elektroniczną od banku Santander z prośbą o zalogowanie się na swoje konto – nie rób tego używając linku w wiadomości, a przejdź do przeglądarki i ręcznie wpisz adres strony.
Źródło: Twitter @CERT Polska
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS