A A+ A++

Zwycięzca niedzielnego wyścigu zaliczył niewielki postęp w początkowej fazie wyścigu, startując z ósmego pola startowego, ale wypadek Dennisa Haugera na zimnych oponach na 11. okrążeniu odmienił wszystko, pozwalając mu przeskoczyć kilka samochodów dzięki wymianie opon i w konsekwencji odnieść zwycięstwo.

Na początku wyścigu Hauger zaliczył bardzo dobry start z pole position i utrzymał prowadzenie do pierwszego zakrętu, a Andera Kimi Antonelli i Zane Maloney utrzymali się za jego plecami.

W dwunastym zakręcie junior Mercedesa wykonał odważny manewr wyprzedzenia Haugera i objął prowadzenie, ale kierowca MP Motorsport zdołał odzyskać pierwszą pozycję podczas drugiego okrążenia.

Po kilku okrążeniach Kush Maini zaczął pokazywać dużo lepsze tempo na bardziej wytrzymałych średnich oponach, awansując na piątą pozycję, mijając Pepe Martiego, który wypadł poza tor z zewnętrznej strony zakrętu 10. Kierowca Invicty zdołał wyprzedzić jeszcze zarówno Richarda Verschoora, jak i Maloneya na kolejnym okrążeniu.

Kierowca Invicty był również w stanie wyprzedzić Antonelliego jadącego na drugiej pozycji, a następnie wyprzedził Haugera w 13. zakręcie na 9. okrążeniu i sensacyjnie objął prowadzenie.

Wywołało to obowiązkowe zjazdy kierowców jadących na miękkich oponach, a Hauger poprowadził pociąg samochodów w pit lane pod koniec 10. okrążenia, pozostawiając Mainiego, Hadjara i Juana Manuela Correę z przodu.

Wyjeżdżając z boksu, Hauger stracił kontrolę nad swoją Dallarą od zespołu MP Motorsport w 6. zakręcie, prawdopodobnie z powodu problemu z przednią lewą oponą, rozbijając się o bariery i natychmiast odpadając z wyścigu.

Spowodowało to, że dyrektor wyścigu początkowo wywołał na tor wirtualny samochód bezpieczeństwa, ale usunięcie samochodu Haugera okazało się trudniejsze, niż myślano, więc na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Okazało się, że był to decydujący moment wyścigu, ponieważ Hadjar był już w pitlane, gdy ogłoszono neutralizację. Dzięki temu stracił mniej czasu w stosunku do reszty zawodników. Hadjar powrócił na tor przed Antonellim na siódmym miejscu, co skutecznie wysunęło go na wirtualne prowadzenie.

Podczas restartu Hadjar nie tylko trzymał Antonelliego na dystans, ale także zdołał wyprzedzić kilka samochodów jadących przed nim, które jeszcze nie zjechały po zmianę opon. Dzięki temu Francuz z łatwością odniósł zwycięstwo i zaznaczył swoją aspirację do zdobycia tytułu.

Aron odebrał Antonellemu drugie miejsce na 20. okrążeniu, a Maloney wyprzedził Włocha w dziewiątym zakręcie w podczas ostatniej fazy wyścigu, zajmując ostatnie miejsce na podium.

Protegowany Toyoty, Ritomo Miyata, zdobył kolejne piąte miejsce w Albert Park dla zespołu Rodin, dojeżdżając przed Richardem Verschoorem i jedynego ocalałego zawodnika MP, Franco Colapinto.

Rafael Villagomez z Van Amersfoot zajął ósme miejsce, a Victor Martins zaliczył kolejny duży awans po starcie z tyłu stawki i dowiózł dziewiąte miejsce dla ART.

Oliver Bearman z Premy zdobył swój pierwszy punkt w tym sezonie, zamykając czołową dziesiątkę niedzielnego wyścigu głównego. Brytyjczyk zdołał zdobyć ten jeden punkt pomimo zaliczenia pełnego obrotu na wyjściu z drugiego zakrętu podczas 30. okrążenia.

Wyniki wyścigu

Przeczytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułISIS opublikowało nagranie z ataku na salę w Krasnogorsku!
Następny artykułWielki kryzys gwiazdy z TOP10 rankingu WTA. W tym roku wygrała tylko dwa mecze