“Portfel zamówień, który mamy podpisany, wynosi ok. 1 mld zł. Zwiększyliśmy ponad pięciokrotnie sprzedaż od 2016 r., przy udziale Agencji Rozwoju Przemysłu mamy zapewnione stabilne finansowanie projektów i patrzymy do przodu. Jesteśmy gotowi, by podejmować nowe zadania, i deklaruję gotowość do dalszej współpracy z PKP Intercity” – powiedział Stępniewicz podczas konferencji prasowej z okazji zakończenia kontraktu na modernizację 90 wagonów dla przewoźnika.
Zdecydowana większość portfela spółki (ok. 90% ilościowo i ok. 95-97% wartościowo) obejmuje produkcję nowych pojazdów, w tym przede wszystkim 81 wagonów dla PKP Intercity i 8 wagonów dla Ministerstwa Obrony Narodowej, dodał prezes w rozmowie z dziennikarzami. Ponadto FPS ma umowę na modernizację 10 wagonów restauracyjnych dla PKP IC i modernizację lokomotyw SM42 na wersję dwuagregatową, również dla pociągów pasażerskich narodowego przewoźnika.
“Pracujemy, by ten portfel rozszerzyć. W naszej ocenie to praca na 2-2,5 roku. Od 2017 bardzo mocno pracujemy nad restrukturyzacją procesową, budową potencjału produkcyjnego, budową potencjału R&D i szykujemy się, by zwiększyć możliwości produkcyjne w kontekście potrzeb polskiego rynku i w kontekście zmian, które wniesie IV pakiet kolejowy. Uważamy, że 2-3 kolejne lata przyniosą duże zainteresowanie nowym taborem. Na to się nakłada nowy ład środowiskowy, preferujący czyste rozwiązania transportowe” – wyjaśnił prezes.
Dodał, że spółka kontynuuje też prace nad dwunapędowym zespołem trakcyjnym. Natomiast w swoim największym aktualnym zamówieniu, na 81 wagonów dla PKP IC, wyprodukowało pierwszy pojazd.
“Jesteśmy w trakcie badań pierwszej sztuki. Jesteśmy po badaniach zderzeniowych, jesteśmy na etapie badań statycznych pudła i uruchamiamy produkcję kolejnych sztuk. W tym roku będziemy gotowi z kilkudziesięcioma wagonami” – wskazał Stępniewicz.
Przypomniał, że wagony będą przechodziły procedurę dopuszczenia do ruchu zgodnie z nowymi przepisami, czyli poprzez Europejską Agencję Kolejową (ERA), a nie krajowy Urząd Transportu Kolejowego (UTK).
“Nie mamy dziś wiedzy, jak ten proces będzie wyglądał i ile czasu będzie to trwało. Trzeba brać pod uwagę opóźnienia. Planujemy, że najpierw wagony będą dopuszczone do eksploatacji w Polsce, a w drugim kroku w pozostałych krajach Unii Europejskiej” – powiedział.
“Dlatego ten rok postrzegam jako trudny, ale generalnie zmiana [regulacji] dla producentów jest pozytywna. To możliwość dopuszczeń pojazdów w jednym kroku przez ERA” – dodał.
Ocenił, że liberalizacja rynku przewozów kolejowych jest dla spółki korzystnym zjawiskiem, bo niezależni przewoźnicy wchodzący do Polski będą potrzebować taboru.
“Będzie miejsce również na nasze wagony w tym nowym segmencie, który się otwiera w związku z IV pakietem kolejowym” – zakończył prezes.
H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych jest jedną z najstarszych firm produkujących tabor kolejowy w Polsce. FPS jest jedynym krajowym producentem i dostawcą nowych wagonów zarówno osobowych, jak i sypialnych przystosowanych do komunikacji międzynarodowej z prędkością maks. 200 km/h, w tym również przeznaczonych do komunikacji przestawczej po torach 1435/1520 mm.
Z dniem 26 marca 2010 r. 100% udziałów w H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. przejęła Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. stając się wyłącznym właścicielem spółki.
Źródło:
komentarze
irytujące
Napisz komentarz
2h temu
HalinaSILNIKI AGREGATOWE W 9 BANKRUCTWEM
Rozwiń komentarze (1)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS