Gucci wprowadza na rynek serię butów w formie niewymienialnych tokenów NFT, które reprezentują dane aktywa (w tym przypadku obuwie) w oparciu o technologię blockchain.
ZOBACZ: Cyfrowe dzieło sztuki sprzedane za równowartość 69 mln dolarów
Aby było to możliwe, dom mody współpracuje z białoruską firmą Wanna, znaną z tworzenia trójwymiarowych modeli w cyfrowym świecie.
Za pomocą aplikacji na smartfony można przymierzyć m.in. zegarki, nakrycia głowy, okulary, wypróbować szminki, a także sprawdzić jak akcesoria do domu – wazony czy poduszki – będą wyglądały ustawione w docelowym miejscu.
Pokolenie Z
Dzięki swoim działaniom marketingowym firma chce dotrzeć do klientów pokolenia Z (urodzonych w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku), obeznanego z technologią, a którego być może jeszcze nie stać na fizyczne produkty Gucci.
Just bought these #digitalfashion shoes via @gucci sneaker garage. Are they actually an #NFT in disguise? Would be cool to see these on the @lukso_io #blockchain and @dematerialised marketplace in the future for use in more #AR and #VR apps$LYX #LUKSO pic.twitter.com/jDTXWahuce
— Connor Riegle (@CRIEGLE_) March 17, 2021
Dom mody zapewnił, że liczba par butów nie zostanie ograniczona i będzie je można wymieniać między konsumentami.
O tym jakie wartości mogą osiągać aktywa w formie niewymienialnych tokenów świadczy ostatnia aukcja w Christie’s. “Everydays – The First 5000 Days”, autorstwa Mike’a Winkelmanna, znanego również jako Beeple zostało sprzedane za równowartość 69 mln dolarów. Christie’s stał się pierwszym domem aukcyjnym, który będzie sprzedawał w pełni cyfrowe dzieła sztuki.
msl/sgo/ hypebeast.com, polsatnews.pl
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS