A A+ A++

Grand Theft Auto: San Andreas debiutowało dwie dekady temu. Przez ten okres branża gier wideo przeszła ogrom rewolucji, ale dla wielu fanów kultowa odsłona wciąż jest tą najlepszą z całej serii. Były deweloper Rockstar Games postanowił z okazji tego wyjątkowego jubileuszu podzielić się nieznanymi do tej pory ciekawostkami i tajemnicami.

26 października 2004 roku San Andreas pojawił się na sklepowych półkach jako piąta odsłona serii Grand Theft Auto i zarazem trzecia utrzymana w otwartym trójwymiarowym świecie. Historia głównego bohatera gry, Carla Johnsona, który powraca do fikcyjnego miasta Los Santos, urzekła graczy do tego stopnia, że San Andreas z całą pewnością możemy zaliczyć do prawdziwych klasyków.

Od premiery gry minęło okrągłe 20 lat. O tym, jak leciwe jest San Andreas, poświadcza fakt, że tytuł pojawił się pierwotnie na konsoli PlayStation 2. Gra oferowała niezwykle interesującą warstwę fabularną, ciekawie zarysowanych bohaterów oraz ich kontrowersyjne historie (głos CJ-owi podkładam Samuel L. Jackson) oraz szereg usprawnień i możliwości w porównaniu do poprzednich odsłon.

San Andreas miał mieć trzy osobne mapy. Tajemnica hitu Rockstar wyszła na jaw

Z okazji wyjątkowej 20. rocznicy San Andreas, był deweloper Rockstar Games Obbe Vermeij postanowił sprezentować fanom nieznane do tej pory tajemnice związane z tą grą. Twórca to prawdziwy weteran amerykańskiego studia, który wspomagał rozwój nie tylko San Andreas, ale także wcześniejszych GTA 3, GTA: Vice City oraz późniejszego GTA 4.

Z jego relacji wynika, że pierwotny plan tworzenia San Andreas zakładał istnienie trzech miast na różnych oddzielnych mapach. “Gracz mógłby podróżować między miastami za pomocą pociągów i samolotów. (GTA 1 i 2 również miały trzy miasta na oddzielnych mapach) Pamięć konsoli PS2 była bardzo ograniczona, a dzięki oddzielnym mapom modele panoram innych miast nie musiałyby znajdować się w pamięci” – napisał w mediach społecznościowych.

Projekt zakładał, iż każde miasto wyróżniałoby się własnymi charakterystycznymi radiowozami policyjnymi, ambulansami i wozami strażackimi przez co podział mapy dodałby sporo wyjątkowości rozgrywce. Finalna decyzja o zmianie koncepcji zapadła na ostatnim biznesowym spotkaniu Rockstar North. Tam deweloperzy zrewidowali pogląd i postanowili zaprojektować jedną potężną mapę.

Jesteście w stanie uzmysłowić sobie to, że jedna decyzja twórców całkowicie odmieniła losy gry, a nawet całej serii, wpływając zapewne też na dalszy przyszłościowy rozwój branży gamingowej?

Ogromny komercyjny sukces gry

Na tym jednak nie zak … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułНовий тренд на купівлю мавп серед українців: скільки коштує екзотичний улюбленець та де придбати
Następny artykułТанки, ППО, спецтехніка, артсистеми і не тільки: скільки техніки і військових втратила Росія на фронті за тиждень