Program wsparcia dla przedsiębiorców gminy Prudnik będzie adresowany do przedsiębiorców w trudnej sytuacji gospodarczej spowodowanej zagrożeniem epidemicznym, w wyniku którego utracili płynność finansową oraz zmuszeni zostali do przestojów w produkcji, świadczeniu usług, a oferowana pomoc przyczyni się do utrzymania miejsc pracy. Program opiera się na 4 głównych filarach.
PODATKI I OPŁATY
1. Umarzanie zaległości podatku od nieruchomości – będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy nie dokonał obowiązku zapłaty podatku w wyznaczonym terminie. Wniosek musi być uzasadniony i zawierać argumenty oraz dowody na ich poparcie wskazujące, że zapłata podatku była niemożliwa ze względu np. na sytuację finansową podatnika, jego ważny interes lub interes publiczny.
2. Odraczanie terminu płatności podatku od nieruchomości – będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności /odroczenia, rozłożenia na raty należności/bądź po terminie płatności (rozłożenie na raty zaległości podatkowej).
3. Rozłożenie na raty należności z tyt. podatku od nieruchomości – będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności, bądź po terminie płatności (rozłożenie na raty zaległości podatkowej).
4. Umarzanie zaległości podatku od środków transportowych – będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy nie dokonał obowiązku zapłaty podatku w wyznaczonym terminie. Wniosek musi być uzasadniony i zawierać argumenty oraz dowody na ich poparcie wskazujące, że zapłata podatku była niemożliwa ze względu np. na sytuację finansową podatnika, jego ważny interes lub interes publiczny.
5. Odraczanie terminu płatności podatku od środków transportowych – będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności /odroczenia, rozłożenia na raty należności/bądź po terminie płatności (rozłożenie na raty zaległości podatkowej).
6. Rozłożenie na raty należności z tyt. podatku od środków transportowych – będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności, bądź po terminie płatności (rozłożenie na raty zaległości podatkowej).
CZYNSZE i DZIERŻAWY
1. Odroczenia terminów zapłaty czynszu z tytułu dzierżawy lub najmu lokali użytkowych – będzie następować na wniosek najemców
i dzierżawców prowadzących na nieruchomości działalność gospodarczą.
2. Zwolnienia z czynszu przez okres trwania zagrożenie epidemicznego dla lokali zamykanych w związku z wprowadzonymi zakazami – umorzeniu podlega na wniosek najemcy/dzierżawcy do 100% należnego czynszu.
3. Zwolnienia z czynszu przez okres trwania zagrożenie epidemicznego dla przedsiębiorców którzy utracili klientów w zależności od sytuacji – umorzeniu podlega na wniosek najemcy/dzierżawcy do 80% należnego czynszu.
4. Dodatkowe zwolnienie przez 1 miesiąc po ustaniu zagrożenia epidemicznego dla przedsiębiorców, którzy uzyskali zwolnienie z czynszu w związku z zagrożeniem epidemicznym.
5. Wprowadzenie dodatkowych zasad wynajmowania lokali użytkowych, według których wysokość stawki czynszu za 1m² wynajmowanych nieruchomości, w których mikro przedsiębiorca poniesie nakłady konieczne na dostosowanie ich do prowadzenia działalności gospodarczej, będzie uzależniona od wartości tych nakładów. W efekcie rozliczenia stawka czynszu okresowo może stanowić do 15% stawki bazowej za m² powierzchni wynajmowanej nieruchomości.
6. Przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste gruntów – o 3 miesiące będzie następować na wniosek podatnika w sytuacji, gdy zapłata staje się niemożliwa w terminie ustawowym. Podanie składa się przed upływem terminu płatności.
POMOC DE MINIMIS
1. Wydłużenie okresu obowiązywania programu pomocy de minimis dla przedsiębiorców na terenie gminy Prudnik do 2025 roku.
2. Rozszerzenie kręgu podmiotów korzystających z pomocy de minimis o mikro przedsiębiorców, którzy:
a) realizują nowe inwestycje – zwolnienie z podatku od nieruchomości od 1 do 3 lat,
b) rozpoczynają po raz pierwszy działalność gospodarczą – zwolnienie z podatku od nieruchomości na okres 3 miesięcy.
ROZWÓJ
1. Objęcie przedsiębiorców programem dot. udzielania dotacji celowych ze środków budżetu gminy Prudnik – na dofinansowanie kosztów związanych z ochroną powietrza poprzez redukcję niskiej emisji zanieczyszczeń na terenie gminy Prudnik – tzw. wymiany pieców.
2. Dostosowanie zadań w budżecie gminy Prudnik do potencjału lokalnych przedsiębiorców, aby umożliwić im możliwość udziału w zamówieniach zlecanych przez gminę Prudnik.
WAŻNE INFORMACJE ODNOŚNIE WNIOSKU!
Wniosek o udzielenie w/w ulg podatkowych powinien zawierać identyfikator podatkowy (NIP/PESEL), szczegółowe pisemne uzasadnienie oraz zawierać wszelkie dowody obrazujące sytuację finansową i materialną prowadzonej działalności gospodarczej (obrazującą stan poprzedni i aktualny) oraz aktualną sytuację finansową, majątkową i rodzinną wnioskodawcy; tj. uzyskiwanych dochodów własnych z różnych źródeł oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym; wydatków własnych oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym; stanowiące potwierdzenie ważnego interesu podatnika lub interes publiczny.
Wraz z wnioskiem o ulgę przedsiębiorcy maja obowiązek złożyć Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis, tj. Załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. (Dz. U. z 2014 r., poz. 1453).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS