A A+ A++

Grupa TUI przed zakończeniem roku rozliczeniowego, który trwa tam od 1 października do 30 września, przedstawiła aktualizację stanu sprzedaży. Z podsumowania opublikowanego 20 września wynika, że łącznie latem tego roku udało się pozyskać 12,9 miliona klientów, odpowiada to 91 procentom rezerwacji z lata 2019 roku.

Średnie ceny wzrosły o 18 procent wobec sezonu 2019 i nadal utrzymują się na wysokim poziomie, co pomoże złagodzić wpływ inflacji na biznes.

W Wielkiej Brytanii łączna liczba rezerwacji jest o 4 procent większa od tej z lata 2019 roku, sytuacja poprawiła się też w Niemczech i w Holandii, ale tu koncern nie podaje konkretnych liczb ani sytuacji pozostałych rynków. Przyznaje natomiast, że negatywny wpływ na jego biznes miały koszty jakie poniósł w wyniku  zakłóceń ruchu na europejskich lotniskach.

Co do sezonu zima 2022/2023 to rezerwacje są jeszcze na wczesnym etapie, ale Grupa przewiduje, że zimowy program zbliży się do tego sprzed pandemii. Firma podkreśla, że potrafi elastycznie dostosowywać możliwości do wymagań klientów. Na razie sprzedaż na nadchodzący sezon stanowi 78 procent poziomu z zimy 2018/2019. Średnia cena jest narastająco o 26 procent wyższa.

Sytuacja najlepiej przedstawia się na rynku brytyjskim, gdzie sprzedaje się 36 procent programu – tu liczba rezerwacji jest o 9 procent wyższa, a średnia cena o 22 procent wobec zimy 2018/2019. Program na pierwszy kwartał roku fiskalnego, czyli na październik, listopad i grudzień, sprzedał się w 54 procentach – zazwyczaj o tej porze było to około 60 procent.

TUI potwierdza jednak, że nadal klienci mają skłonność do zamawiania wycieczek w ostatniej chwili, ale też kupują drożej, co zdaniem touroperatora dowodzi dużego zapotrzebowania na podróże.

Dokładniejsza analiza poszczególnych segmentów działalności TUI pokazuje, że w czwartym kwartale dział Hotels&Resorts odnotował wysokie wzrosty. Obłożenie w lipcu i sierpniu w dużej mierze odpowiadało poziomowi sprzed pandemii, a średnie ceny były wyższe. Na zimę 2022/2023 koncern spodziewa się dalszego silnego popytu, zwłaszcza na wycieczki na Wyspy Kanaryjskie i Karaiby.

W czwartym kwartale dobrze wiodło się także w segmencie rejsów wycieczkowych. Obłożenie gwałtownie rośnie, a wskaźniki osiągają poziom z 2019 roku. Na zimę sprzedaż idzie zgodnie z oczekiwaniami, a wskaźniki są nawet wyższe niż zimą 2019 roku. Udział rezerwacji w ostatniej chwili w całkowitej liczbie rezerwacji jest nadal wysoki, ale tych kupowanych ze średnim wyprzedzeniem przybywa, co zdaniem TUI potwierdza wzrost zaufania klientów.

Z kolei sprzedaż usług w odwiedzanych miejscach pod znakiem TUI Musement (wycieczki fakultatywne i bilety do atrakcji) sięgnęła w analizowanym okresie 6,3 miliona. Przed rokiem było to 1,2 miliona.

– Obserwujemy silne lato, wolumenowo zbliżone do sezonu 2019 – mówią cytowani we wspólnym komunikacie prezes Grupy TUI Fri … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJarmark Franciszkański w Wieluniu
Następny artykułMateusz Wieteska dla Interii: Z Francji jest bliżej do Kataru niż z Polski