Grupa CCC w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/25, czyli w okresie luty-kwiecień tego roku, miała 59,2 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 140,3 mln zł straty netto w analogicznym okresie rok wcześniej – poinformowała spółka w raporcie.
Zysk na działalności operacyjnej wyniósł w tym okresie 150,6 mln zł wobec 67 mln zł straty przed rokiem.
EBITDA grupy sięgnęła 300,5 mln zł wobec 88,6 mln zł przed rokiem.
Przychody grupy wyniosły 2,261 mld zł wobec 2,064 mld zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 9,6 proc. rdr. Jak podano, to głównie efekt wysokiej, 23 proc. dynamiki LFL w szyldzie CCC oraz dynamicznego wzrostu sprzedaży HalfPrice (+47 proc.).
Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 5 p.p. rdr, do poziomu 51,4 proc., głównie za sprawą historycznie wysokiego poziomu marży w CCC: 60,5 proc. (+7 p.p. rdr) oraz wzrostu marży w HalfPrice do poziomu blisko 51 proc. (+11 p.p. rdr).
“Solidny pierwszy kwartał to wstęp do dobrych wyników całego roku – liczę, że wyniki kolejnych kwartałów potwierdzą skuteczność wdrażanych działań, umacniając naszą pozycję lidera rynku obuwia. Rosnący udział globalnie rozpoznawalnych marek licencyjnych, lepsze warunki zakupów produktów marek partnerskich, dobry produkt oraz niższa skala rabatowania – to wszystko przełoży się na rekordowy poziom marż w Grupie CCC” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
Jak podano w komunikacie, grupa CCC utrzymywała w I kwartale wysoką dyscyplinę kosztową w każdej linii biznesowej – w CCC zanotowano spadek kosztów o ok. 8 proc. (jest to siódmy z rzędu kwartał redukcji kosztów w ujęciu rdr), z kolei w Grupie Modivo koszty były niższe o 2 proc. rdr. HalfPrice utrzymuje dynamikę kosztów istotnie niższą od tempa wzrostu przychodów. W efekcie, w całej grupie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 1 proc. rdr, przy wzroście powierzchni handlowej o blisko 7 proc.
EBITDA segmentu CCC wyniosła w I kwartale 196 mln zł, HalfPrice 69,1 mln zł, eObuwie 33,4 mln zł, a Modivo 2 mln zł. Rok wcześniej EBITDA CCC wynosiła 66,3 mln zł, HalfPrice 7,9 mln zł, eObuwie 12,5 mln zł, a Modivo 0,5 mln zł.
“Pierwszy kwartał nie był dla nas wyścigiem o przychody, a o rentowność, która jest dla nas priorytetem. (…) Linie biznesowe Grupy CCC nawzajem się uzupełniają i generują liczne synergie. To, w połączeniu z mocną marżą brutto i utrzymywaną dyscypliną kosztową, przynosi oczekiwane efekty w postaci skokowej poprawy rentowności” – powiedział prezes Dariusz Miłek.
Na początku maja CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za I kwartał. Szacowało wtedy, że EBITDA grupy wyniosła 304 mln zł, zysk operacyjny 152 mln zł, a przychody 2,256 mld zł.(PAP Biznes)
pel/ asa/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS