A A+ A++

Od 28 kwietnia dziennik podawczy Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie jest dostępny całą dobę – do pięciu skrzynek ustawionych przed budynkiem można wrzucać wnioski i dokumenty wymagane przy załatwianiu urzędowych spraw. Pracownicy GUP starają się maksymalnie usprawnić obsługę mieszkańców, ale w niektórych obszarach, jak np. udzielanie mikropożyczek, w znaczący sposób sytuację mogłyby poprawić zmiany ustawowe.

Fot. gupkrakow.pl

W pięciu urzędowych specjalnie opisanych skrzynkach można składać korespondencję dotyczącą: tarczy antykryzysowej, rejestracji osób bezrobotnych, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego oraz innych formalności. Pojemniki są na stałe przymocowane i zapewniają bezpieczeństwo dokumentacji.

Do Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie, który znalazł się na pierwszej linii, jeżeli chodzi o realizację tzw. tarczy antykryzysowej dla przedsiębiorców, wpłynęło już prawie 32 tysiące wniosków o mikropożyczkę. Każdego dnia urzędnicy przyjmują od 2 do 3 tysięcy wniosków o tę formę wsparcia. Tak duży dzienny przyrost wniosków znacznie wydłuża czas oczekiwania na załatwienie sprawy, a co za tym idzie – na wypłatę środków pomocowych.

– Podejmujemy wszystkie możliwe starania, aby w możliwie najkrótszym czasie rozpatrywać wnioski, przy zapewnieniu maksimum rzetelności w trakcie weryfikacji. Procedurę w tym zakresie wyznacza nam ustawa. Najpierw analizujemy dokumenty, zawieramy umowę, a na końcu wypłacamy środki. Ta kolejność powinna być odwrotna: najpierw wypłata środków, a potem analiza dokumentów i podstaw do wypłaty – uważa wicedyrektor Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie Jacek Pająk. – Na to jednak musiałaby pozwolić ustawa – dodaje.

Według krakowskich urzędników możliwe byłyby dwa warianty uproszczenia obecnej procedury. W pierwszym urząd mógłby dokonywać szybkich wypłat zawnioskowanych przez przedsiębiorcę środków – potem miałby czas, np. do pięciu lat, na analizę poprawności złożonych dokumentów oraz podstaw prawnych do wypłaty. Przez ten okres mógłby windykować środki nienależnie pobrane przez pracodawców.

Drugi wariant mógłby polegać na zastąpieniu pożyczki formą jednorazowego dofinansowania do działalności na podstawie decyzji administracyjnej. W tym przypadku przedsiębiorca składałaby wniosek z podstawowymi danymi firmy oraz deklaracją utrzymania firmy przez trzy miesiące oraz deklaracją zwrotu środków w przypadku likwidacji bądź zawieszenia działalności. Wypłata następowałaby na podstawie decyzji administracyjnej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzed długim, majowym weekendem. Policja ostrzega…
Następny artykułSzczęśliwy finał poszukiwań dwóch mieszkańców Katowic