A A+ A++

7 czerwca Grodzki Urząd Pracy w Krakowie wznawia możliwość osobistej rejestracji klientów w siedzibie urzędu przy ulicy Wąwozowej 34. Bezpośredniej rejestracji można będzie dokonać w godzinach od 8.00 do 14.00. Liczba klientów przebywających jednocześnie na terenie budynku urzędu ze względu na wymogi sanitarne będzie limitowana przez pracowników GUP Kraków.

gupkrakow.pl

W związku z tym, urząd zachęca do korzystania z pozostałych form dokonania rejestracji – poprzez portal praca.gov.pl lub z użyciem karty rejestracyjnej w formie papierowej, którą można pozostawić w specjalnie dedykowanej skrzynce umieszczonej przed budynkiem urzędu (dostępnej całą dobę).

– Ze względu na ogłoszone w zeszłym roku restrykcje, byliśmy zmuszeni do ograniczenia dostępu do urzędu. Wraz z poprawą sytuacji epidemicznej oraz luzowaniem obostrzeń, stopniowo powracamy do wcześniej oferowanej palety usług bezpośrednich. Jednak w świetle obowiązujących przepisów sanitarnych w budynku będzie mogło przebywać równocześnie jedynie 60 klientów. W związku z tym, pomimo częściowego otwarcia urzędu, zachęcam do korzystania z możliwości załatwienia spraw elektronicznie. W dalszym ciągu dostępne są również skrzynki umieszczone przed wejściem, w których można złożyć korespondencję papierową, bez konieczności kontaktu z pracownikami – mówi Waldemar Jakubas, Zastępca Dyrektora Grodzkiego Urzędu Pracy w Krakowie ds. Rynku Pracy.

Jeśli sytuacja epidemiczna nie ulegnie pogorszeniu, z tygodnia na tydzień Grodzki Urząd Pracy w Krakowie będzie stopniowo poszerzał katalog spraw, których załatwienie osobiście w budynku urzędu zostanie umożliwione. Z uwagi na trwający stan pandemii COVID-19, wewnątrz budynku konieczne będzie przestrzeganie nakazów i zaleceń sanitarnych: noszenie maseczki, dezynfekcja rąk, pomiar temperatury oraz zachowanie odstępu co najmniej 2 metrów od  kolejnej osoby.

Aby ułatwić i przyspieszyć obsługę mieszkańców, Grodzki Urząd Pracy w Krakowie zaczął umieszczać na dokumentach kody QR, które po zeskanowaniu aparatem fotograficznym w telefonie komórkowym, przenoszą klienta w konkretne miejsce na stronie internetowej urzędu, w którym znajdują się informacje dotyczące sposobu wypełniania wniosku.

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego innowacyjnego rozwiązania aby ułatwić naszym klientom pozyskanie różnorodnych informacji. Projekt pilotażowy obejmuje umieszczenie kodu QR m.in. na karcie rejestracyjnej. Po jego zeskanowaniu klient zostaje automatycznie przeniesiony do informacji na temat sposobu wypełnienia wniosku o rejestrację. Kody QR znajdują się również na tablicach prezentujących aktualne oferty pracy. Po ich zeskanowaniu klient uzyskuje dostęp do centralnej bazy ofert pracy. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, planujemy w krótkim czasie umieścić kody QR na wszystkich możliwych wnioskach – potwierdza Jakubas.

Przypomnijmy, że Grodzki Urząd Pracy uruchomił specjalną infolinię konsultacyjną; codziennie od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.45-14.45, pod numerami telefonów:

  • 12 68 68 025
  • 12 68 68 024
  • 12 68 68 023
  • 12 68 68 122
  • 12 68 68 123

dyżurują konsultanci GUP Kraków, wspierający krakowianki i krakowian w załatwieniu spraw urzędowych.


pokaż metkę


Osoba publikująca:

Tomasz Róg


Podmiot publikujący:

Wydział Komunikacji Społecznej


Data publikacji:

2021-06-04


Data aktualizacji:

2021-06-07

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZrezygnował z pracy. Nie dostał zasiłku na opiekę nad babcią
Następny artykuł“Godna płaca za ciężką pracę”. Strajk ostrzegawczy pielęgniarek i położnych