Trwa tiktokizacja kampanii politycznych. Do kandydatów, którzy oficjalnie założyli komitety wyborcze: Małgorzaty Zych i Łukasza Nowaka oraz do zapowiadającego start prezydenta Dariusza Bożka, dołączyła jako tiktokerka Grażyna Potańska. Pierwszy materiał to typowe przedstawienie i powitanie, z zapowiedzią częstszego widywania się tą drogą. Konto na TikToku ma również Norbert Mastalerz, ale tymczasem bez publicznie dostępnej treści.
Materiał i samo uruchomienie kanału wydaje się być początkiem kampanii wyborczej Grażyny Potańskiej na stanowisko prezydenta miasta Tarnobrzega, która przed zarejestrowaniem komitetu wciąż nie może przybrać oficjalnej formy.
Powitanie filmik Grażyny Potańskiej na TikToku poniżej:
@grazyna_potanska #tarnobrzeg #podkarpackie #polska🇵🇱 #FYP #viral ♬ dźwięk oryginalny – Grażyna Potańska
To pierwsza kampania samorządowa, w której intensywnie będą wykorzystywane krótkie formy wideo, czy to na tiktoku, czy w rolkach. Argumentem za może być niewielki koszt i zasięgi, które jednak najłatwiej uzyskać na chwytliwych tematach. Jak bardzo można się licytować na chwytliwe tematy, żeby zwrócić na siebie uwagę i dokąd to może prowadzić? Dowiemy się już w najbliższych tygodniach.
Biorąc pod uwagę realną piramidę wieku tarnobrzeżan (te oficjalne nie uwzględniają młodzieży uczącej się lub pracującej poza Tarnobrzegiem), frekwencję w poszczególnych grupach wiekowych i największą popularność krótkich form video głównie wśród młodzieży, można założyć, że to wciąż tylko oryginalne uzupełnienie, a nie główny przejaw kampanii wyborczej. Trudno jednak go pominąć w miksie marketingowym. Być może to właśnie mobilizacja i przekonywanie młodych będzie decydujące, bo przy tej ilości zróżnicowanych kandydatów wyniki naprawdę trudno przewidzieć.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS