Jest ona elementem edukacji literacko – kulturalnej, której zadaniem jest rozszerzanie wiedzy, szczególnie młodych ludzi, na temat twórczości i życia noblistki oraz zainteresowanie jej poezją. Polegała ona na odszukaniu pięciu szuflad, rozmieszczonych w różnych miejscach. Terenem poszukiwań była biblioteka i korytarze w budynku szkoły podstawowej. Gra rozpoczynała się od pobrania przez drużyny kart gry i zapoznaniu się z instrukcją. Miejscem startu i również metą była lada biblioteczna. Następnie gracze poszukiwali szuflad kierując się wskazówkami umieszonymi w karcie gry i pobierali z każdej z nich po dwa zadania. Odpowiedzi oraz rozwiązanie – hasło i sumę (czyli zsumowane odpowiedzi liczbowe z zadań nr 2) musieli wpisać w karcie. Wygrywała drużyna, która najszybciej dotarła do mety z poprawnie wypełnioną kartą oraz miała wszystkie karty zadań, łącznie dziesięć. Zagrać w grę można było, również indywidualnie.
23 marca w grze wzięła udział kl. VII a ze Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie pod opieką wychowawczyni Małgorzaty Podolak. Uczniowie podzieli się na trzy drużyny i wzięli udział w rozgrywce. Najlepsza okazała się drużyna w składzie: Zuzanna Gontarz, Zuzanna Brodziak, Julia Bajek i Dawid Bździuch. Młodzież pokazała, że potrafi brać udział w zdrowej rywalizacji i dobrze się przy tym bawić. Zadania czasem sprawiały kłopoty, ale młodzi ludzie nie poddawali się i starali się je rozwiązać, co przyniosło końcowy sukces.
Ta innowacyjna forma podobała się młodym uczestnikom, dzięki czemu zdobywanie i utrwalanie wiedzy okazało się przyjemne.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS