Mimo imponującego debiutu, dodatek Elden Ring: Shadow of the Erdtree nie ustrzegł się negatywnych opinii graczy. Rozszerzenie do popularnego soulslike’a studia FromSoftware zostało skrytykowane m.in. za – jak niektórzy twierdzą – zbyt wysoki poziom trudności. Oczywiście nie wszyscy podzielają ten pogląd – nawet wielu użytkowników naszego forum twierdzi, że są to mocno przesadzone opinie. Co ciekawe, w obronie Shadow of the Erdtree stanął twórca Helldivers 2, Johan Pilestedt.
Wszystko zaczęło się od posta opublikowanego na X przez internautę o pseudonimie Rurikhan. Ów użytkownik zawarł w nim materiał wideo, na którym jedna ze streamerek wybucha radością po pokonaniu bossa w Elden Ring. Ponadto wpis został opatrzony taką oto opinią:
Niektórzy myślą, że FromSoftware projektuje wymagających bossów ze względu na poziom trudności. Mylą się. Gra jest wymagająca, ponieważ chcą, abyś to poczuł. Ale nie można tego poczuć bez podejmowania wyzwań – przyp. red.].
Z opinią Rurikhana zgodził się Pilestedt, który napisał: „Dokładnie, zgadzam się w 1000%. Dobry projekt gry to przede wszystkim wywoływanie emocji”.
Następnie deweloper odpowiedział kilku innym osobom, w tym graczowi, który stwierdził, że porzucił produkcje FromSoftware, bo pokonywanie przeciwników zamiast radości dawało mu tylko poczucie ulgi. Pilestedt wyjaśnił mu w komentarzu, że „gra dla każdego to gra dla nikogo”, a twórcy projektują produkcje pod konkretnych odbiorców. Następnie były już szef studia Arrowhead dodał, iż gry FromSoftware nie są aż tak trudne, a wymagają jedynie więcej skupienia i cierpliwości.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS