A A+ A++

Odcinek testowy ruszył o godzinie 8:01 polskiego czasu. Organizatorzy przygotowali nową próbę – Kastre, zlokalizowaną na południowy wschód od bazy rajdu w Tartu, drugiego co do wielkości miasta Estonii.

Odcinek jest mieszanką dróg o różnej charakterystyce. Początek wiedzie po stosunkowo szerokiej i szybkiej drodze. Druga połowa jest z kolei bardzo wąska. Niebo w regionie jest częściowo zachmurzone, ale nawierzchnia pozostała sucha.

W pierwszym przejeździe najszybsi byli Tanak i Jarveoja. Estończycy uzyskali czas 2.03,0 jednak pojawiły się obawy o silnik w hybrydowym Fordzie Puma Rally1.

Na nieco ponad 4 kilometrach Kalle Rovanpera i Jonne Halttunen stracili 1,1 s. Trójkę uzupełnili Teemu Suninen i Mikko Markkula, zaliczający debiut w aucie Rally1 na szczeblu światowego czempionatu [+1,9 s].

– To jeden z najfajniejszych rajdów. Drogi dają wiele przyjemności, ale przy tych prędkościach trzeba być bardzo skoncentrowanym – mówił Rovanpera.

– Chciałem tu być. Przejazd był niezły. Muszę się tutaj dobrze spisać – przypomniał Suninen.

Czwarty czas uzyskali Elfyn Evans i Scott Martin [+2,1 s], którzy zremisowali z Esapekką Lappim i Janne Fermem. Takamoto Katsuta i Aaron Johnston byli szóści [+2,5 s], a Pierre-Louis Loubet i Nicolas Gilsoul siódmi [+3,9 s]. Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe zbyt szeroko pojechali na jednym ze skrzyżowań, a strata do Tanaka wyniosła 4,1 s.

– Zobaczymy. Kalle i inni będą tu szybcy. To na pewno ładny rajd i dający frajdę. Powinno być dobrze – zapowiadał Evans.

– To może być weekend wielkiej frajdy. O to właśnie chodzi w rajdach – komentował Lappi.

– Dobry poranek, smaczne śniadanie i dobre wyczucie w samochodzie. Będzie tu sporo frajdy – stwierdził Katsuta.

– Wszystko dobrze. Mogło być lepiej, ale popełniłem błąd w środkowej części. Sporo frajdy – zapewnił Loubet.

– Nie szukaliśmy limitu. Staramy się przyzwyczaić do samochodu. Trochę za późno zahamowałem. Powinno być sporo frajdy. Drogi wyglądają ładnie – przekazał Neuville.

Wśród zaproszonych do transmitowanego przejazdu załóg WRC 2 najszybsi byli Emil Lindholm i Reeta Hamalainen. Debiutujący w Hyundaiu obrońcy trofeum o 0,9 s wyprzedzili Samiego Pajariego i Enni Malkonen.

Relacja:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułВ Одессе под завалами ищут человека
Następny artykułНа Закарпатті відкрили новий коньячний завод