autor: Smoczy
W pierwszym kwartale 2020 roku spółka Alphabet, do której należy m.in. Google, odnotowała wzrost przychodów z tytułu reklam na YouTube. Różnica wynosi ponad 30% w stosunku do ubiegłego roku.
Pandemia przyczyniła się do większych zarobków Google w segmencie reklam na YouTube.
W sieci opublikowano wyniki Google za pierwszy kwartał bieżącego roku. Wynika z nich, że przychody z serwisu YouTube wzrosły o jedną trzecią, co dało kwotę ponad 4 mld dolarów. Całkowity zarobek z reklam oferowanych przez Google wyniósł w tym kwartale ok. 33,7 mld dolarów. Po odjęciu wszystkich wydatków, firma zarobiła 6,8 mld dolarów na czysto. Wzrósł również zysk na akcję (o 3,8%, co daje nam wartość 9,87 dolarów). Całkowity dochód spółki wyniósł 41,1 mld dolarów, o 13% więcej niż w ubiegłym roku.
W porównaniu do pierwszego kwartału zeszłego roku Google poradziło sobie lepiej prawie w każdym segmencie.
Można by pomyśleć, że pandemia zapewnia gigantowi z Mountain View jedynie wzrost przychodów. Tak jednak nie jest. Koszta utrzymania Google jako polecanej wyszukiwarki wzrosły z 6,8 mld dolarów do 7,4 mld.
Czy większy przychód z reklam oznacza wzrost zarobków dla osób prowadzących kanał na YouTube? Niestety nie. W sieci pojawiają się głosy, mówiące o tym, że zarobki wręcz spadają. Nie jest to więc najlepszy czas na zostanie youtuberem.
Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS