Amerykański gigant wprowadza szereg nowych zmian w regulaminie Google Play związanych z reklamami oraz podróbkami aplikacji.
Źródło: Unsplash
Zalew kiepskiej jakości podróbek aplikacji pełnych wyskakujących niespodziewanie reklam jest ostatnio standardem na rynku mobilnym. Ta sytuacja ma jednak zmienić się za sprawą regulacji wydanych przez Google. Nowe zasady mają uregulować kwestie związane z reklamami, VPN-ami (Virtual private network) oraz podróbkami aplikacji znanych marek.
Porównanie ikon aplikacji znanych marek z ich podróbkami. Źródło: Google
W pierwszej kolejności Google zamierza rozprawić się z niskiej jakości podróbkami. Wszystkie programy które kopiują grafiki, tytuły, opisy lub inne elementy znanych marek nie będą dystrybułowane przez Google Play od 31 sierpnia. Poza nimi zbanowane zostaną również wszelkie aplikacje wprowadzające użytkowników w błąd odnośnie wpływu różnych czynników na zdrowie, np. stosowania szczepionek.
Przykładowy wygląd programów wprowadzających użytkownika w błąd. Źródło: Google
Następnie amerykański gigant uderzy w nachalne reklamy. Od 30 września deweloperzy, którzy chcą wprowadzić swoje aplikacje do sklepu Google Play, będą zmuszeni do usunięcia z nich wszystkich reklam pełnoekranowych, które pojawiają się niespodziewanie (na przykład podczas rozpoczynania nowego poziomu). Dodatkowo nie będą mogły one trwać dłużej niż 15 sekund, jeśli nie posiadają opcji pominięcia. Wyjątkiem od tej zasady są reklamy, za które użytkownik otrzyma nagrodę lub które nie przeszkadzają w korzystaniu z programu. Dodatkowo w tym samym czasie konsumenci mają dostać również opcje do łatwiejszego anulowania subskrypcji z poziomu aplikacji.
Przykład aplikacji wymuszającej otwarcie dwóch reklam. Po naciśnięciu w przycisk ”Play”, pojawi się pierwsza reklama. Gdy ją zamkniemy pokaże się przycisk ”Lunch”, który otwiera drugą. Źródło: Google
Ostatnia “porcja” regulacji obejmie kwestie związane z VPN. Wszystkie aplikacje oferujące ten rodzaj usługi, będą musiały zostać wyraźnie oznaczone oraz nie będą mogły zbierać informacji o użytkowniku bez jego zgody. Na dodatek zabronione zostanie manipulowanie użytkownikiem, w celu zarabiania na wyświetlaniu określonych reklam.
Choć na razie nie wiemy, jak nowe zasady będą respektowane przez deweloperów, to jednak pojawienie się ich może zwiastować poprawę stanu Google Play. Jeśli amerykański gigant pozbędzie się choć części podrobionych aplikacji wtedy na pewno pomoże to konsumentom
Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS