Jak na przestrzeni ostatniego roku kształtowały się trendy meblarskie oraz wnętrzarskie? Google postanowił sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii.
- Wyszukiwania w kategorii “Dom i Ogród” w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39% .
- Kategorią wyszukiwań w Google, która znacznie urosła jest biuro domowe.
- Prym wśród najszybciej rosnących wyszukiwanych haseł wiodły krzesła do biurka, w tym fotele gamingowe, ze wzrostem wyszukiwań o ponad 500%.
W ostatnim czasie nasze mieszkania i domy często musiały być jednocześnie biurami, szkołami oraz miejscami wypoczynku. Oznaczało to dla wielu z nas nową aranżację przestrzeni zarówno mieszkalnej, jak i balkonów, zakup nowych niezbędnych mebli lub konieczność remontu. Jak na przestrzeni ostatniego roku kształtowały się trendy meblarskie oraz wnętrzarskie? Google postanowił sprawdzić, jakie meble i elementy urządzenia wnętrz były najczęściej wyszukiwane przez Polaków w czasie pandemii. Prym wśród najszybciej rosnących wyszukiwanych haseł wiodły krzesła do biurka, w tym fotele gamingowe, ze wzrostem wyszukiwań o ponad 500%.
Przeczytaj także >> Nowy trend. Boom na domy do 35 mkw.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Pandemia i konieczność pozostania w domach niewątpliwie zwiększyły czas, jaki spędzamy w mieszkaniach i, co się z tym wiąże, wiele osób postanowiło dostosować swoją przestrzeń do nowych funkcji – domowego biura do pracy zdalnej, miejsca do nauki online dla dzieci czy oazy spokoju na balkonie.
Wyszukiwania w kategorii “Dom i Ogród” w wyszukiwarce Google od marca 2020 do lutego 2021 w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami wzrosły o 39% . Chociaż największa liczba zapytań dotyczyła urządzeń domowych lub wyposażenia kuchni i jadalni, najszybszy wzrost odnotowały zapytania związane z meblami do sypialni (wzrost o 51% r/r) oraz meblami do salonu (wzrost o 50% r/r). Stosunkowo nową, lecz dynamicznie rosnącą podkategorią wyszukiwań okazało się biuro domowe (wzrost o 94% rok do roku) .
Salon: wygodne fotele niczym po babci, kanapa z funkcją spania i stolik kawowy
Okazuje się, że jednym z kluczowych mebli w salonach Polaków w ostatnim czasie była kanapa, ale koniecznie z funkcją spania (wzrost wyszukiwań hasła kanapa z funkcją spania o 83% rok do roku). Dużą popularnością cieszyły się także wygodne fotele do salonu (wzrost o 57% r/r). W tej kategorii Polacy wpisywali w wyszukiwarkę Google szczególnie fotel uszak z podnóżkiem lub fotel rozkładany do spania. Te hasła wzrosły odpowiednio o 86% i 53% r/r. Niezbędnym wyposażeniem salonu w czasie pandemii okazał się także stolik kawowy, który zanotował w tym okresie wzrost o 21%.
‒ Użytkownicy wyszukiwarki Google w tym roku wyszukiwali konkretne cechy stolików kawowych. Hasła takie jak okrągły stolik kawowy, stolik kawowy loft, stolik z plastra drewna lub stolik kawowy czarny zanotowały największe wzrosty popularności ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Industry Manager w Google. ‒ Ciekawym trendem, który zaobserwowaliśmy w Google jest renesans foteli w stylu tych, które stały w domach naszych babć. Wskazuje na to znacznie częstsze wyszukiwanie takich haseł jak fotel uszak z podnóżkiem czy fotel wiklinowy bujany.
Sypialnia: łóżko kontynentalne i toaletka z lustrem
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS