Federated Learning of Cohorts, czyli FLoC to całkiem nowe rozwiązania giganta z Mountain View, które jest obecnie na etapie testów, natomiast domyślnie ma zastąpić znienawidzone ciasteczka. Rzecz jasna, chodzi o pliki cookies w przeglądarce internetowej. Skąd pomysł na porzucenie znanego od lat narzędzia, które poza magazynowaniem informacji o komputerze i aplikacji, zapisuje preferencje i ustawienia dotyczące danej usługi? Otóż w grę wchodzi prywatność, która jest coraz częstszym tematem poruszanym przez firmy okołotechnologiczne. W jaki sposób FLoC miałoby zapewnić poprawę ochrony informacji o użytkowniku przy jednoczesnym udostępnianiu narzędzi potrzebnych reklamodawcom?
Google testuje alternatywę dla ciasteczek w przeglądarce internetowej. W Chrome może pojawić się całkiem nowe narzędzie, Federated Learning of Cohorts. W czym będzie różnić się od cookies?
Metadane i dane – skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach
Co robią ciasteczka? W dużym uogólnieniu – to pliki, które zawierają dane konta oraz nasze preferencje dot. danej strony czy usługi, takie jak układ, język itd. Oczywiście wspomniane rozwiązanie pozwala na tworzenie statystyk oraz w pewnym stopniu na profilowanie przy użyciu metadanych, dzięki czemu możliwe jest skuteczniejsze targetowanie materiałów reklamowych. To właśnie identyfikacja komputera i przeglądarki gra tutaj kluczową rolę. Oczywiście istnieją różne typy plików cookies, natomiast te od podmiotów zewnętrznych budzą największe zastrzeżenia względem prywatności i to właśnie z nimi ma rozprawić się FLoC.
Smartfony z 5G w sieci Plus: TOP 10 najciekawszych urządzeń mobilnych dostępnych w ofercie operatora
Federated Learning of Cohorts jest na etapie testów, natomiast istotą narzędzia będzie grupowanie użytkowników oraz komputerów w celu lepszego dopasowania reklam. To, przynajmniej w teorii, powinno uniemożliwić śledzenie poszczególnych użytkowników i zapewnić względnie wysokim poziom bezpieczeństwa i prywatności danych. Idea godna pochwały, ale czy Google uda się finalnie wdrożyć FLoC? Możliwe, że ze strony reklamodawców popłynie fala sprzeciwu. Czy skuteczna, pokaże czas.
Źródło: Google, XDA-Developers
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS