W samochodach – Taurusach T3 – obu wymienionych załóg stwierdzono sprzęgła niezgodne z homologacją. Sędziowska decyzja pojawiła się dziś w godzinach wieczornych czasu lokalnego Arabii Saudyjskiej.
Sędziowie w swojej decyzji dotyczącej pojazdów Eryka Goczała i Oriola Meny oraz Michała Goczała i Szymona Gospodarczyka poinformowali o złamaniu Art. 286-2.3 załącznika J Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA, który dotyczy lekkich prototypów (T3) i wskazuje w jakim przypadku użyć można materiałów kompozytowych, takich jak, na przykład karbon, czy stopy tytanu lub magnezu.
W wydanym dokumencie przekazano, że inspekcja delegata technicznego wykazała, że sprzęgło – zaplombowane 11 stycznia, czyli przed startem szóstego etapu, jest wykonane właśnie z jednego z materiałów kompozytowych. Wezwani przedstawiciele zespołu posiłkowali się innym zapisami dotyczącymi przepisów technicznych lekkich prototypów (gdzie mówi się o dowolności dotyczącej materiału sprzęgła), ale wspomniany wcześniej artykuł 286-2.3 wymienia, w jakich elementach (tylko i wyłącznie) całego pojazdu można użyć materiałów kompozytowych. Sprzęgła na liście nie ma.
Eryk Goczał i Oriol Mena – liderzy po sześciu etapach – stracili szanse na zwycięstwo. Z kolei Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk zajmowali w połowie maratonu szóste miejsce w grupie Challenger. W tej chwili nie wiadomo jeszcze czy trzecia załoga Energylandia Rally Team, czyli Marek Goczał i Maciej Marton po czwartkowej awarii wróci w niedzielę do rywalizacji.
Photo by: MCH Photo
#310 EnergyLandia Rally Team MCE-5 Taurus T3 Max: Michał Goczał, Szymon Gospodarczyk
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS