A A+ A++

Organ prowadzący – Gmina Rutki – ogłosiła konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Kołomyi.

I. Wymagania wobec kandydatów

Do  konkursu może przystąpić osoba, która spełnia wymagania określone w § 1, albo § 2, albo § 6, albo § 12 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z  dnia 11 sierpnia 2017 r. w  sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w  publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2023 r.  poz.  2578).

Zgodnie z § 2 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 10 stycznia 2023 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w  publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2023 r. poz. 108 ) za spełnienie wymogu uzyskania co najmniej bardzo dobrej oceny pracy w okresie ostatnich 5 lat pracy przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora uznaje się również uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku przed przystąpieniem do konkursu na stanowisko dyrektora.

II. Wymagane dokumenty

Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać następujące dokumenty:

  1. uzasadnienie przystąpienia do konkursu oraz  koncepcję funkcjonowania i  rozwoju publicznej szkoły,
  2. życiorys z  opisem przebiegu pracy zawodowej, zawierający w  szczególności informację o:
    1. stażu pracy pedagogicznej – w  przypadku nauczyciela albo
    2. stażu pracy dydaktycznej –  w  przypadku nauczyciela akademickiego albo
    3. stażu pracy, w  tym stażu pracy na stanowisku kierowniczym – w  przypadku osoby niebędącej nauczycielem,
  3. oświadczenie zawierające następujące dane osobowe kandydata:
    1. imię (imiona) i  nazwisko,
    2. datę i  miejsce urodzenia,
    3. obywatelstwo,
    4. miejsce zamieszkania (adres do korespondencji),
  4. poświadczonych przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy, o  którym mowa w pkt 2: świadectw pracy, zaświadczenia o  zatrudnieniu lub innych dokumentów potwierdzających okres zatrudnienia,
  5. poświadczonych przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia, w  tym dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia, jednolitych studiów magisterskich lub świadectwa ukończenia studiów podyplomowych, z  zakresu zarządzania albo świadectwa ukończenia kursu kwalifikacyjnego z  zakresu zarządzania oświatą,
  6. w przypadku cudzoziemca – poświadczonej przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopii:
    1. dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego, o  którym mowa w  ustawie z  7 października 1999 r. o  języku polskim (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 672; zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1672) lub
    2. dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku filologia polska, lub
    3. dokumentu potwierdzającego prawo do wykonywania zawodu tłumacza przysięgłego języka polskiego,
  7. poświadczonej przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopię zaświadczenia lekarskiego o  braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
  8. oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie toczy się postępowanie o  przestępstwo ścigane z  oskarżenia publicznego lub postępowanie dyscyplinarne,
  9. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  10. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji związanych z  dysponowaniem środkami publicznymi, o  którym mowa w  art.  31 ust.  1 pkt  4  ustawy z  17 grudnia 2004 r. o  odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z  2021 r. poz. 289),
  11. oświadczenie o  dopełnieniu obowiązku, o  którym mowa w  art.  7 ust.  1 i  3a  ustawy z dnia 18 października 2006 r. o  ujawnianiu informacji o  dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z  lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z  2021 r. poz.  1633) – w  przypadku kandydata na  dyrektora publicznej szkoły urodzonego przed dniem 1 sierpnia 1972 r.,
  12. poświadczoną przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopię aktu nadania stopnia nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego – w  przypadku nauczyciela,
  13. poświadczoną przez kandydata za zgodność z  oryginałem kopię karty oceny pracy lub oceny dorobku zawodowego – w  przypadku nauczyciela i  nauczyciela akademickiego,
  14. w przypadku nauczyciela i nauczyciela akademickiego – oświadczenia, że kandydat nie był prawomocnie ukarany karą dyscyplinarną, o  której mowa w  art.  76 ust.  1  ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z  2021 r. poz. 1762 z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w  art.  276 ust.  1  ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o  szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z  2023 r. poz. 742 z późn. zm.) lub karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2017r. poz. 2183, z późn. zm.),
  15. oświadczenie, że kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i  korzysta z pełni praw publicznych,
  16. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, w związku z przystąpieniem do konkursu na dyrektora Szkoły Podstawowej w Kołomyi.

III.  Oferty należy składać w  zamkniętych kopertach z  podanym imieniem (imionami), nazwiskiem, adresem zwrotnym i  numerem telefonu oraz dopiskiem „Konkurs na stanowisko Dyrektora Szkoły Podstawowej w Kołomyi”, w  terminie do dnia 07 sierpnia 2024 r. do godz. 15:00 w sekretariacie  Urzędu Gminy Rutki (parter) lub za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy Rutki ul. 11 Listopada 7, 18-312 Rutki-Kossaki (decyduje data wpływu do Urzędu Gminy Rutki)

IV. Nie dopuszcza się składanie ofert w postaci elektronicznej

V. Wszelkie sporządzone osobiście przez kandydata dokumenty winny być przez niego własnoręcznie podpisane, a w przypadku kopii posiadać podpisaną przez kandydata klauzulę: „stwierdzam zgodność z oryginałem”, wraz z datą składania oświadczenia. Na żądanie Wójta Gminy kandydat obowiązany jest przedstawić oryginały dokumentów, o  których mowa w pkt II ppkt. 4-7 oraz 12,13. Ponadto przed przystąpieniem do rozmowy z  kandydatem dopuszczonym do postępowania konkursowego komisja konkursowa ma prawo żądać przedstawienia dowodu osobistego kandydata lub innego dokumentu potwierdzającego jego tożsamość oraz posiadane obywatelstwo.

VI. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Rutki oddzielnym zarządzeniem.

VII. O  terminie i  miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci zostaną powiadomieni listownie za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

Zgodnie  z. art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku   z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych- dalej RODO)( Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str 1 z późn. zm.) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rutki, ul. 11 Listopada 7, 18-312 Rutki-Kossaki.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony danych Osobowych: Urząd Gminy Rutki, ul. 11 Listopada 7, 18-312 Rutki-Kossaki lub za pomocą adresu: [email protected].
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu na Dyrektora Szkoły Podstawowej w Kołomyi.
  4. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji ustawowych zadań urzędu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 1 lit. a i b RODO oraz przepisów ustawy Kodeks Pracy, Karta Nauczyciela, art. 63 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 900), rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1428), które określają przetwarzanie jakich danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzeni konkursu i powołania na stanowisko dyrektora szkoły. Zgoda kandydata jest niezbędna do przetwarzania danych innych niż wymagane przepisami prawa.
  5. Okres przetwarzania danych osobowych.

Administrator Danych Osobowych będzie przetwarzał dane osobowe przez okres niezbędny do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej w Kołomyi lub do czasu cofnięcia zgody, a także przez okres wymagany przepisami prawa w zakresie archiwizacji danych.

  1. Odbiorcami danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, członkowie komisji konkursowej, podmioty z którymi wiążą Administratora Danych Osobowych umowy o świadczenie usług.
  2. Administrator Danych Osobowych nie będzie przekazywał danych osobowych do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.
  3. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
  1. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania   i uzupełnienia, a także prawo do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, chyba, że realizacja tych praw nie jest zgodna z przepisami obowiązującego prawa oraz z RODO.
  2. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  3. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym przepisami prawa jest obligatoryjne zgodne z § 1 ust. 2 pkt 4 lit. c Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznego przedszkola, publicznej szkoły podstawowej, publicznej szkoły ponadpodstawowej lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej (Dz.U z 2021 r. poz. 1428). Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości wzięcia udziału w konkursie na stanowisko dyrektora szkoły.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSergiusz Kmiecik p.o. prezesa wrocławskiego ZOO. Do czasu wyłonienia nowego prezesa
Następny artykułPrzełamanie Sztuki podczas zmiennych warunków