Mieszkańcy gminy Dydnia, u których w wyniku silnych opadów śniegu, w dniach 19-23 stycznia wystąpiły przerwy w dostawie prądu nieprzerwanie co najmniej 24 h, mogą starać się o rekompensatę.
W przypadku, gdy przerwa w dostawie energii przekroczy dopuszczalny czas jej trwania, odbiorcy przysługuje prawo otrzymania bonifikaty.
Zgodnie z § 40 ust. 5 p.1 i 2 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 04.05.2007r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego (Dz. U. Nr 93, poz. 623 z późniejszymi zmianami), dopuszczalny czas trwania jednorazowej przerwy nieplanowanej nie może przekroczyć 24 godzin, zaś łączny czas trwania przerw w ciągu roku nie może przekroczyć 48 godzin.
Sposób określenia kwoty przysługującej odbiorcy bonifikaty określa § 41 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (Dz. U. z 2013 r. poz. 1200 wraz z późniejszymi zmianami):
Jak uzyskać bonifikatę?
Klienci posiadający umowę o świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej mogą złożyć wnioski do operatora systemu dystrybucyjnego osobiście w siedzibie rejonu energetycznego, listownie lub elektronicznie za pomocą formularza kontaktowego umieszczonego na stronie internetowej PGE (w treści wiadomości należy wybrać temat „inne”).
W przypadku korespondencji elektronicznej należy dołączyć podpisany i zeskanowany wniosek o bonifikatę – wniosek do pobrania TUTAJ
Więcej informacji na temat wartości bonifikat dla odbiorców według grup taryfowych i sposobu wyliczania bonifikat znajduje się na stronie: https://pgedystrybucja.pl/o-spolce/aktualnosci/Centrala/Bonifikaty-z-tytulu-przerw-w-dostawie-energii-powyzej-24-godzin
Kontakt PGE BOK Sanok: ul. Lipińskiego 138, 38-500 Sanok, tel. 422-222-222; [email protected].
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS