A A+ A++

Business Growth Reports opublikował raport na temat kreatorów stron internetowych. Jest to drugi, po WordPressie, najchętniej wybierany sposób na uruchomienie strony przez małych przedsiębiorców w USA. Jednak kreatory raptownie doganiają WordPress z roku na rok.

Raport wycenił rynek kreatorów stron w 2021 na 1,93 miliarda USD, przy rocznym wzroście CAGR 6,7%. Ocenia się, że do 2028 roku rynek osiągnie wartość ponad 3,06 miliarda USD. Natomiast podwoi swoją wartość do 2032 roku. Trzy największe podmioty na tym rynku to Izraelski WIX, który wycenia się na 5,21 miliarda USD, Amerykański SquareSpace wyceniany na 3,25 miliarda oraz amerykański GoDaddy wyceniany na 12,51 miliarda USD – jednak wycena wynika z tego, że GoDaddy poza własnym kreatorem stron jest jednym z największych dostawców usług hostingowych w USA. Szacuje się, że trzej najwięksi uczestnicy posiadają około 50% rynku.

Wciąż nie jest to mocno skonsolidowany rynek, pierwszym kreatorem, który się przyjął wśród istotnej liczby użytkowników, był SquareSpace, który został założony w 2003 roku. Do dziś konkuruje na tym rynku ponad 200 różnych aplikacji. To dobra wiadomość dla naszego rodzimego startupu – WebWave, który jest jedynym istotnym rozwiązaniem na tym rynku z polski. Już pod koniec zeszłego roku przebił barierę 500 tys. użytkowników. Według serwisu „Build With” WebWave oraz WIX są w Polsce głównymi konkurentami na rynku kreatorów. Porównując statystyki odwiedzin, można dojść do wniosku że WebWave ma więcej lojalnych użytkowników, którzy chętniej i na dłużej odwiedzają stronę bezpośrednio. Natomiast WIX zbiera więcej ruchu w internecie dzięki ogromnym nakładom na reklamę (źródło: SimiliarWeb.com).

Jaka jest przyszłość przed rynkiem kreatorów stron? Wszystko wskazuje na to, że bardzo dobra. Ogromny wzrost popularności tego rodzaju narzędzi oraz jeszcze lepsze perspektywy wskazują na to, że korzystanie z kreatora stron internetowych będzie podstawowym sposobem uruchomienia własnej, prostej strony. Trudno się dziwić, że te narzędzia tak zyskują na popularności. Są o wiele bardziej przystępne dla przeciętnego użytkownika, zdejmują nie tylko potrzebę posiadania wiedzy technicznej na temat tworzenia stron, ale także ich umieszczenia na serwerze i dbania o ich bezpieczeństwo. Dodatkowo są bardzo konkurencyjne cenowo w porównaniu z opcją zlecenia strony do przygotowania przez profesjonalistę. Minusem dla wielu będą wyższe ceny niż rekurencyjna opłata za sam hosting, w przypadku kiedy stronę wykonaliśmy samodzielnie lub zleciliśmy profesjonaliście.

Źródła: PAP, Webwave, Colorlib, Globe Newswire, Research and Markets, Marketwatch, Digital Journal

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAMD triumfuje. Ryzen 9 7945HX z lepszą wydajnością i efektywnością od flagowca Intela
Następny artykułKwiaty pod pomnikiem i projekcja filmu – tak wyglądały w Wałbrzychu obchody Narodowego Dnia Żołnierzy Wyklętych