A A+ A++
  • Według globalnego raportu firmy Remote, świadczącej usługi z obszaru HR, aż 60 proc. pracowników spośród dwóch ofert pracy wybiera tę, która zapewnia lepszy pakiet dodatków pozapłacowych. 35 proc. badanych zadeklarowało, że zrezygnowało z pracy w wyniku niezadowolenia z oferty benefitowej.
  • Ankiety przeprowadzone przez Gleevery wśród działających na polskim rynku firm również wskazują na rosnące oczekiwania pracowników wobec świadczeń pozapłacowych. 93 proc. ankietowanych chce mieć wpływ na oferowane przez pracodawcę benefity, a ponad 80 proc. uważa, że pracodawca powinien je personalizować.

W okresie szybkich zmian technologicznych i niepewności związanej z widmem globalnego kryzysu eksperci z branży HR wskazują, że pracownicy zaczynają przykładać większą wagę do oferty benefitowej w organizacji. Niestety, w obszarze świadczeń pozapłacowych, przekonania pracowników i pracodawców często się rozmijają. Jak podaje Remote’s Global Benefits Report z 2022 r. 90 proc. osób decyzyjnych w firmach uważa, że ich pracownicy są w pełni zadowoleni ze świadczeń, jakie otrzymują, podczas gdy tylko 72 proc. zatrudnionych faktycznie to potwierdza. Te 18 punktów procentowych różnicy w perspektywie pracownika i pracodawcy może przysporzyć firmom wielu problemów. W badaniu Forbes Advisor 40 proc. pracodawców w Stanach Zjednoczonych jest przekonanych, iż powodem odejścia pracowników jest poszukiwanie bardziej atrakcyjnej oferty benefitowej, a co dziesiąty Amerykanin jest skłonny zaakceptować obniżkę wynagrodzenia w zamian za dostęp do lepszych świadczeń pozapłacowych. Ankiety przeprowadzone przez Gleevery podczas tegorocznej konferencji Infoshare oraz Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji potwierdzają globalną tendencję do rosnących oczekiwań pracowników w zakresie personalizacji oferowanych przez firmy benefitów.

  • – Dostosowujemy się do ciągle zmieniającego się środowiska poprzez upowszechnianie pracy zdalnej i zwiększanie elastyczności godzin pracy. Jednocześnie benefity pracownicze również potrzebują świeżego spojrzenia, a przede wszystkim dostosowania do oczekiwań pracownika.
    93 proc. ankietowanych przez nas pracowników chce mieć wpływ na oferowane przez pracodawcę benefity, a ponad 80 proc. uważa, że pracodawca powinien je personalizować. Świadczenia pozapłacowe mogą być traktowane przez pracownika jako dodatkowa forma zabezpieczenia w niepewnych czasach, ale tylko pod warunkiem, że będą odpowiadać na jego potrzeby 
    – mówi Katarzyna Oracz, Chief of Staff w Gleevery.

Według raportu Remote, tylko 47 proc. pracowników uważa, że dodatki pozapłacowe, z jakich mogą korzystać są dostosowane do ich potrzeb. Jednocześnie wśród pracowników rośnie zainteresowanie możliwością personalizacji benefitów, co potwierdza także raport Metlife. W 2020 r. 67 proc. zatrudnionych deklarowało chęć angażowania się w proces wyboru benefitów, a w 2023 r. liczba ta wzrosła do 70 proc.

  • – Analizując oczekiwania pracowników w Polsce w zakresie świadczeń pozapłacowych wyróżniliśmy pięć głównych obszarów. Najwyżej (93 proc.) pracownicy oceniają benefity mające na celu poprawę komfortu pracy i wspieranie work-life balance, takie jak np. możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy czy udostępnienie samochodu służbowego do celów prywatnych. Na kolejnym miejscu z wynikiem (84 proc.) są świadczenia dbające o zdrowie fizyczne i samopoczucie np. karnety na siłownie lub możliwość zjedzenia w czasie pracy zdrowego posiłku opłaconego przez pracodawcę. Na trzecim miejscu (80 proc.) znalazły się świadczenia, które nie mają bezpośredniego wpływu na pracę, ale pozwalają się od niej oderwać i zregenerować siły np. dofinasowanie hobby, wynajem sprzętów, czy dodatek wakacyjny – mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.

Najniższe oceny wśród ankietowanych przez Gleevery pracowników otrzymały benefity wspierające rozwój zawodowy i pomagające dbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy np. wyjścia integracyjne – odpowiednio (72 proc. oraz 67 proc.)

  • – Pracownicy doceniają rozwiązania, które pozytywnie wpływają na jakość ich życia. Przyszłością rynku są świadczenia, które jednocześnie zapewniają komfort w miejscu pracy i tworzą przyjazne środowisko do rozwijania swoich zainteresowań. Elastyczność i indywidualne podejście mogą być szansą na zatrzymanie na stanowiskach pracowników o kluczowych kompetencjach, a liderzy firm muszą przyjrzeć się bliżej swojej ofercie świadczeń i zweryfikować potrzeby pracowników, aby przyciągnąć i zatrzymać największe talenty – dodaje Katarzyna Oracz, Chief of Staff w Gleevery.

 

O Gleevery:

Gleevery to nowoczesna platforma operująca w obszarze nowych technologii i gospodarki cyrkularnej. Głównym celem firmy jest powszechne wdrożenie zasad ekonomii współdzielenia, wydłużenie życia produktów oraz zapewnienie szybkiego i wygodnego dostępu do produktów niezbędnych okresowo firmom i osobom prywatnym bez konieczności ich kupowania. Dostarczając unikalne rozwiązanie employer brandingowe Gleevery pozwala pracodawcom w ramach świadczenia pozapłacowego zapewnić pracownikom możliwość wypożyczenia tysięcy produktów za pośrednictwem atrakcyjnej platformy. Firma współpracuje także z sieciami handlowymi, producentami i dystrybutorami umożliwiając im oferowanie swojego asortymentu w formule najmu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Poprzedni artykułBez niespodzianki w Hyundaiu
Następny artykułDwie zbiórki pieniędzy we Francji. Dla policjanta zebrano pięć razy więcej