Trwa gorący okres rozliczania podatków. To również większe zainteresowanie mieszkańców możliwością posiadania Giżyckiej Karty Mieszkańca.
Program ciągle cieszy się dużym powodzeniem i zainteresowaniem giżycczan. Mieszkańcy składają wnioski, odbierają swoje karty i z nich korzystają. Pojawia się jednak wiele pytań, na które na bieżąco są udzielane odpowiedzi. W tym artykule postanowiliśmy zebrać te najczęściej powtarzające się i wyczerpująco na nie odpowiedzieć.
- Czy do wniosku mogę dołączyć PIT za 2019 rok?
Nie, obowiązuje PIT z poprzedniego okresu rozliczeniowego, tj. za 2020 rok. - Czy mogę wpisać męża w swoim wniosku?
W swoim wniosku można wpisać jedynie członków rodziny, którzy nie osiągają dochodów. Jeśli współmałżonek posiada własny dochód, powinien wypełnić odrębny wniosek. - Mieszkam na terenie gminy, czy mogę starać się o kartę?
Nie, karta przysługuje osobom, które rozliczają podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Giżycku i w rozliczeniu wpisały faktyczny adres zamieszkania na terenie miasta. - Mam meldunek w Giżycku ale mieszkam w Wilkasach, dlaczego mój wniosek został odrzucony?
W przypadku GKM nie liczy się adres zameldowania, a zamieszkania (w Giżycku), wskazany w rozliczeniu rocznym. - Jak długo trwa wyrobienia karty?
Okres oczekiwania to maksymalnie miesiąc, z reguły są to dwa tygodnie. - Gdzie odbiorę kartę?
W Urzędzie Miejskim – Punkt Obsługi Klienta, parter, pok. nr 7. - Czy żona może odebrać moją kartę?
Tak, bez upoważnienia karty mogą być odebrane przez współmałżonka, w innym przypadku potrzebne jest upoważnienie do odbioru. - Czy dzieci muszą mieć swoje karty, czy mogą korzystać z karty rodzica?
Karta jest imienna, zawiera imię i nazwisko i może być używana tylko przez jej właściciela. Dzieci muszą mieć wydane swoje karty i w przypadku np. wejścia na lodowisko korzystać z rabatu posługując się swoją kartą. - Co w przypadku zgubienia karty?
W razie utraty, zgubienia lub zniszczenia karty, duplikat będzie wydany po wniesieniu opłaty w wysokości 30 zł. - Czy można złożyć wniosek online?
Tak, wystarczy przesłać mailowo na adres [email protected] komplet wymaganych dokumentów w postaci skanów lub czytelnych zdjęć, a są to:
– wypełniony i podpisany wniosek z zaznaczonymi odpowiednimi zgodami,
– dowód tożsamości,
– pierwsza strona zeznania PIT za rok poprzedni poświadczona przez Urząd Skarbowy lub w przypadku rozliczania zeznania PIT drogą elektroniczną – pierwsza strona PIT oraz Urzędowe Poświadczenie Odbioru,
– w przypadku osób uczących się powyżej 18. roku życia i kontynuujących naukę do 25. roku życia – dokument potwierdzający kontynuację nauki. - Skąd można pobrać wniosek?
Wniosek do pobrania: mojegizycko.pl/nasz-e-miasto/gizycka-karta-mieszkanca/dokumenty-do-pobrania/ - Chcę złożyć wniosek online, czy muszę skanować cały PIT?
Nie, wystarczy pierwsza strona zeznania rocznego i Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). - W przypadku dodatkowych punktów przy rekrutacji do przedszkoli, czy wystarczy mieć złożony wniosek o wydanie GKM?
Nie, w celu sprawdzenia kryterium posiadania GKM, rodzic powinien przy wniosku rekrutacyjnym okazać kartę lub podać jej numer w przypadku składania wniosku rekrutacyjnego online. - Czy starając się o Giżycką Kartę Weterana trzeba być mieszkańcem Giżycka?
Nie, Giżycka Karta Weterana przysługuje każdemu, kto posiada status weterana, bez względu na adres zamieszkania i rozliczania PIT-u. Przy składaniu wniosku należy jedynie okazać legitymację weterana.
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt z Biurem Promocji i Polityki Społecznej UM Giżycko, koordynatorka Programu – Katarzyna Zadroga tel. 798 617 629, [email protected].
Informacje i regulamin: mojegizycko.pl/2021/02/05/gkm-niewazny-adres-zameldowania-wazny-adres-zamieszkania/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS