A A+ A++

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał zaprzestanie emisji spotu reklamowego Neosine Forte. Zdaniem inspekcji, reklama sugeruje, że produkt może być stosowany w leczeniu COVID-19. Aflofarm nie zgadza się z decyzją i zwraca uwagę, że wizualizację wirusa wykorzystuje w reklamach od 2014 r.

Główny Inspektor Farmaceutyczny nakazał spółce Aflofarm Farmacja Polska natychmiastowe zaprzestanie emisji telewizyjnego spotu reklamowego leku Neosine Forte.

Chodzi o spot, którego akcja rozgrywa się w studiu telewizyjnym, a jeden z bohaterów mówi: “Neosine Forte działa przeciwwirusowo. Wspomaga podnosząc odporność, żeby infekcje nie wracały. To jedyne tabletki o podwójnej dawce. Działa na wirusy”. W dalszej części spotu pokazano opakowanie leku oraz wizualizację wirusów nawiązującą – jak ocenia GIF – do koronawirusa.

Zdaniem GIF reklama wprowadza w błąd. “Zawarty w niej przekaz, sugerujący jakoby produkt leczniczy Neosine Forte tabletki wykazywał aktywność wobec koronawirusa COVID-19 i tym samym może być stosowany w zapobieganiu i leczeniu zakażeń koronawirusem COVID-19, nie znajduje potwierdzenia ani w treści zatwierdzonej Charakterystyki Produktu Leczniczego ani w treści ulotki dla pacjenta” – uzasadniono.

W ocenie GIF “reklama w sposób wyjątkowo nieetyczny wykorzystuje obowiązujący na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stan epidemii w związku z zakażeniem koronawirusem COVID-19 i związane z zaistniałą sytuacją uczucie lęku i zagrożenia w społeczeństwie”.

Jednocześnie GIF postanowił odstąpić od zapewnienia spółce Aflofarm Farmacja Polska czynnego udziału w postępowaniu. “W analizowanym stanie faktycznym załatwienie sprawy nie cierpi zwłoki ze względu na bezpieczeństwo zdrowia i życia ludzkiego” – uzasadnił GIF.

Aflofarm Farmacja Polska nie zgadza się z decyzją GIF i z trybem przeprowadzania postępowania. “Decyzję GIF będziemy kwestionować w trybie postępowania sądowo-administracyjnego” – zapowiedziała firma w oświadczeniu przesłanym PAP.

Aflofarm zapewnia, że treści wykorzystane w reklamie oparte są w całości na wskazaniach do stosowania leku, które zostały zatwierdzone przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, i są one zgodne z Charakterystyką Produktu Leczniczego.

“Zgodnie z zatwierdzoną przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych dokumentacją rejestracyjną lek Neosine forte jest produktem przeciwwirusowym. W żadnym miejscu (zarówno w warstwie wizualnej, jak i narracyjnej) przekaz reklamowy nie nawiązuje do koronawirusa COVID-19” – podkreśla firma.

“Decyzja wydana przez GIF oparta jest na założeniu, że wizualizacja wirusa została stworzona tak, aby kojarzył się widzom z epidemią koronawirusa. Tymczasem zaprojektowana przez nas grafika wizualizująca wirusa wykorzystywana była aktywnie w przekazie reklamowym dotyczącym leków Neosine od 2014 roku. Grafika ta nigdy nie była kwestionowana przez GIF” – dodaje Aflofarm.(PAP)

autorka: Olga Zakolska

ozk/ jann/

Źródło: PAP

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAktualna sytuacja epidemiologiczna w Mysłowicach
Następny artykułKoronawirus. Kolejne ofiary na Dolnym Śląsku. Nie ma ich w rządowych statystykach