70 uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych mieszkających w Jaśle, tworzących 4-6 osobowe zespoły rozpoczęło pracę nad swoim projektami badawczymi. W sumie zajmą się 14 zagadnieniami dotyczącymi Jasła.
– Wasze projekty będą realizowane w wyjątkowym miejscu, które z pewnością wspomaga aktywność badawczą, bo wyposażone jest w kreatywne pracownie, ekspozycje naukowe czy mediatekę. Bardzo się cieszę, że w tym projekcie biorą również udział uczniowie szkół ponadpodstawowych, bo w ten sposób poszerza się zakres tematów, o te istotne dla starszej już młodzieży szkolnej – mówił podczas rozpoczęcia Ryszard Pabian, burmistrz Jasła.
Młodzież pod opieką 12 nauczycieli/opiekunów, będzie miała za zadanie przygotować interesujące projekty dotyczące Jasła, a później publicznie zaprezentować ich efekty przed ekspercką komisją konkursową. Za najlepsze projekty zespoły młodzieżowe i ich opiekunowie otrzymają atrakcyjne nagrody.
Gośćmi inauguracji, oprócz członków zespołów badawczych, opiekunów, rodziców, czy dyrektorów szkół, byli: dr Krzysztof Głuc, od lat współpracujący z Jasłem przy realizacji programu Jasło Miasto Wiedzy oraz Aleksandra Dacyl – ekspert zewnętrzny, służąca wsparciem merytorycznym nauczycielom i opiekunom biorącym udział w projekcie. Krzysztof Głuc poruszył zagadnienie „Dlaczego warto być mądrym?”, a Aleksandra Dacyl przybliżyła zebranym ideę konkursu oraz omówiła problemy badawcze, którymi zajmują się młodzi badacze.
Zespoły Projektowe będą m.in.: zachęcać jaślan do spacerów po atrakcyjnych trasach, przekonywać do aktywnego uprawiania muzyki, pomagać w porozumiewaniu się z osobami niepełnosprawnymi, badać życie muzyczne w Jaśle na przełomie XX/XXI w., konstruować maskotkę Generatora Nauki, uczyć jaślan korzystania z ziołolecznictwa czy pokazywać uroki słuchania radia.
Zadanie GGP realizowane jest w ramach przedsięwzięcia: „Jasło – Miasto Wiedzy” realizowanego w ramach projektu finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 oraz budżetu państwa pn. „Jasło – moje miasto, mój dom”.
(UMJ)
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS