Generowanie leadów sprzedażowych może mieć różne formy. Wybór odpowiednich metod w dużej mierze powinien być podyktowany wymaganiami odbiorców, do których chcesz trafić ze swoją ofertą. Inaczej przyciągniesz uwagę młodych osób, które intensywnie korzystają z mediów społecznościowych, a inaczej spróbujesz dotrzeć do hermetycznej branży specjalistów. Właśnie dlatego warto najpierw przygotować personę marketingową i w oparciu o zebrane dane dopasować optymalny sposób działania.
- SEO. Celem kampanii SEO jest podniesienie pozycji strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania, zwiększając tym samym ruch organiczny. Im wyżej wyszukiwarka wyświetli Twoją witrynę w odpowiedzi na konkretne słowa kluczowe wpisane przez użytkownika, tym większa jest szansa, że odbiorca ją odwiedzi i wypełni formularz kontaktowy.
- E-mail marketing. Dobrze zaplanowana wysyłka maili może przynieść bardzo dobre rezultaty, ale pod jednym warunkiem – wiadomości muszą być odpowiednio spersonalizowane. Treści, które wysyłasz powinny interesować odbiorców. Podstawową kwestią jest również umiar. Jeżeli zasypiesz skrzynkę potencjalnego klienta e-mailami prawdopodobnie zniechęcisz go do dalszej interakcji z Twoją ofertą.
- Social media. Lead możesz pozyskać także za pośrednictwem mediów społecznościowych, ale wybierając odpowiednie kanały social mediów weź pod uwagę te, z których faktycznie korzysta Twoja persona marketingowa. Jeżeli swoją ofertę kierujesz do konkretnego grona specjalistów, zwróć uwagę na kampanie realizowane w ramach LinkedIn – portal jest doskonałą bazą kontaktów biznesowych. Kampanię możesz realizować samodzielnie lub przy pomocy wyspecjalizowanych agencji, takich jak Sales Robots. Sales Robots zwiększy Twój zasięg i zautomatyzuje wysyłkę wiadomości, a klienci mogą zdecydować się na jeden z trzech cenników kampanii, dostosowując pakiet do indywidualnych potrzeb.
- Content marketing. Szeroko pojęte działania content marketingowe mają sens w pozyskiwaniu leadów tylko pod jednym warunkiem – jeżeli faktycznie treści, które tworzysz są odpowiedzią na potrzeby potencjalnych klientów. Content powinien być dla nich przydatny i rozwiązywać ich konkretne problemy.
Oczywiście leady można skutecznie generować również za pośrednictwem kampanii PPC oraz landing page’y, ale także w trakcie konferencji, targów i innych spotkań branżowych. Nie zawsze działania online są jedynym dostępnym rozwiązaniem.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS