Dzisiejsza konferencja NVIDII przyniosła to, na co wszyscy fani Zielonych czekali, czyli ujawnienie nowych kart graficznych dla graczy, które bazują na architekturze Ampere. Na starcie otrzymaliśmy jednak kilka innych ciekawych zapowiedzi, i tak, dowiedzieliśmy się, że Fortnite otrzymuje wsparcie dla ray tracingu (RTX), dzięki czemu gra prezentować będzie się wyraźnie lepiej, choć wydaje się, że w tego typu produkcjach grafika ma raczej drugorzędne znaczenie. NVIDIA Reflex to z kolei nowa technologia, której celem jest zredukowanie opóźnień w e-sportowych tytułach. Ta wprowadzona ma być we wrześniowych sterownikach i wtedy zapewne zostanie szerzej omówiona. NVIDIA Broadcast to zaś nowa aplikacja, która udostępniona zostanie w tym miesiącu i powinna zainteresować przede wszystkim streamerów, gdyż posiada takie funkcje jak redukcja szumów z otoczenia, rozmywanie tła czy funkcja green screena bez konieczności posiadania takowego – oczywiście wszystko dzięki wsparciu ze strony sztucznej inteligencji. Ansel ewoluuje natomiast w Omniverse Machinima, czyli narzędzie, które pozwoli niezależnym twórcom na tworzenie filmów z wykorzystaniem assetów z gier. Beta rusza już w październiku.
Dzisiejsza konferencja NVIDII przyniosła to, na co wszyscy fani Zielonych czekali, czyli ujawnienie nowych kart graficznych dla graczy, które bazują na architekturze Ampere.
Nie obyło się bez prezentacji nowych technologii napędzających architekturę Ampere, w tym nowych Shaderów (2,7 razy wydajniejsze od poprzedników), drugiej generacji rdzeni RT (o 70% wydajniejsze od poprzedników), trzeciej Tensor (2,7 razy wydajniejsze od poprzedników) i RTX IO, które przyspiesza podsystem nośników danych w grach. Topowe GPU GA102 zbudowane jest z 28 mld tranzystorów i produkowane jest w oparciu o 8 nm proces technologiczny Samsunga. Przejdźmy jednak do głównych gwiazd dzisiejszego wieczoru, czyli nowych GeForce’ów. GeForce RTX 3080 to nowy flagowy model w ofercie NVIDII. Potwierdzają się przecieki odnośnie specyfikacji tej grafiki. GeForce RTX 3080 oparty jest o układ GA102-200 i oferować będzie 8704 rdzenie CUDA. Prędkość boost to 1710 MHz, a na pokładzie tej karty znajdziemy także 10 GB pamięci GDDR6X pracującej z prędkością 19 Gb/s, która obsługiwana jest przez 320-bitową magistralę, co daje przepustowość na poziomie 760 GB/s. Za chłodzenie odpowiadają zaś dwa wentylatory umieszczone po przeciwnych stronach urządzenia. Producent obiecuje dwukrotnie wyższą wydajność względem poprzednika (RTX 2080) w tej samej startowej cenie 699 USD. Premiera już 17 września.
Kolejna z nowości to GeForce RTX 3070. Ten model bazuje na GPU GA104-300 z 5888 rdzeniami CUDA i otrzyma 8 GB VRAM, ale korzysta ze starszych pamięci GDDR6 (bez X w nazwie) o prędkości 16 Gb/s oraz 256-bitowej szyny, co daje przepustowość na poziomie 512 GB/s. Prędkość boost GPU wynosi tutaj 1730 MHz. NVIDIA obiecuje wyższą wydajność od RTX 2080 Ti za 499 USD. Premiera w październiku.
Ostatnia z zaprezentowanych kart nosi przydomek BFGPU i jest to swoisty następca TITANa, czyli GeForce RTX 3090. Model ten wyposażono w 24 GB pamięci GDDR6X o prędkości 19,5 Gb/s, które obsługiwane będą przez 384-bitową szynę (przepustowość wynosić będzie więc 936 GB/s). RTX 3090 oparty jest o GPU GA102-300, które pochwalić może się zawrotną liczbą rdzeni CUDA, aż 10496, a prędkość boost to 1700 MHz. Karta ta ma być dwukrotnie wydajniejsza od RTX 2080 Ti i pozwalać na rozgrywkę w rozdzielczości 8K przy 60 kl./s. Cena edycji Founders Edition wynosi 1499 dolarów, a sprzedaż rozpocznie się 24 września.
Aktualizacja:
Poznalismy polskie ceny nowych grafik NVIDII. Te prezentują się następująco:
GeForce RTX 3090 – 7029 zł
GeForce RTX 3080 – od 3279 zł
GeForce RTX 3070 – od 2359 zł
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS