Od tego roku wnioski o świadczenie 300 plus w ramach programu Dobry Start, obsługuje Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski o świadczenie należy składać wyłącznie w formie elektronicznej, a świadczenie wypłacane będzie tylko w formie bezgotówkowej, na numer rachunku bankowego.
Osoby, które nie radzą sobie z elektroniczną formą składania wniosku, mogą liczyć na pomoc pracowników ZUS, zarówno w Salach Obsługi Klientów w placówkach ZUS, ale także w wybranych placówkach Poczty Polskiej, urzędach gmin oraz placówkach KRUS – wyjaśnia Monika Kiełczyńska, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa łódzkiego. – Informacje na temat czasu i miejsca dyżurów dostępne są na stronie internetowej, w zakładce Dobry Start. Na stronie zawarte są też instrukcje, wskazujące w jaki sposób złożyć wniosek. Wnioski mogą być składane przez PUE ZUS, bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.
Dostępna jest też infolinia pod numerem 22 290 22 02, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
Nasi pracownicy, pomagający w wysłaniu wniosków o 300 plus, zauważyli, że osoby wnioskujące często nie mają przy sobie numeru rachunku, który należy wpisać we wniosku, nie mają założonej poczty elektronicznej, a we wniosku należy podać adres mailowy, czy też nie pamiętają numeru telefonu komórkowego. Problemem czasem bywa też podanie nazwy szkoły, do której uczęszcza lub będzie uczęszczać dziecko. Tymczasem wszystkie te dane są niezbędne, bez nich nie można wysłać wniosku – dodaje Monika Kiełczyńska. – Zanim zaczniemy wypełniać wniosek, czy to w zaciszu domowym przy komputerze, czy z pomocą pracownika ZUS w Sali Obsługi Klientów, warto zebrać wszystkie te dane, łącznie z nazwą szkoły, jej adresem i kodem pocztowym, by samo składanie wniosku przebiegło szybko i sprawnie.
W województwie łódzkim do 12 lipca złożonych zostało 57 tysięcy wniosków. Można je składać do 30 listopada.
Fot. ZUS
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS