A A+ A++

Koniec z wyścigiem szczurów

Wiele dziewczyn, tak jak Karolina, ma za sobą złe doświadczenia z pierwszej pracy, ale wiele wcale nie zamierza próbować tzw. robienia kariery. – Dzisiaj część młodych kobiety, przedstawicielek pokolenia Z, które właśnie rozpoczyna pracę lub kończy studia, za priorytet stawia sobie nie wspinanie się na kolejne szczeble korporacyjnej hierarchii, ale balans między życiem zawodowym a prywatnym – mówi Agnieszka Kulikowska, starsza partnerka w Page Executive i członkini zespołu zarządzającego firmy rekrutacyjnej Michael Page. „Lazy girls” chcą pracować po to, aby móc po pracy bez problemu realizować inne cele. – Ale one nie zamierzają skazywać się na biedę. Prace, które cenią sobie dziewczyny z tzw. GenZ, dają godziwe pieniądze, jednak nie wymagają poświęcenia dla nich czegokolwiek poza wyznaczonymi godzinami pracy – dodaje ekspertka.

Jak z kolei mówi w BBC trenerka kariery Eliana Goldstein z Nowego Jorku, trend „lazy girl jobs” jest bezpośrednią reakcją na kulturę przepracowania i krzątaniny, która dominowała na rynku pracy przez dziesięciolecia. To stanowcze i dobitne odrzucenie tej kultury. Dla całego pokolenia Z ważne są już inne rzeczy niż dla milenialsów i iksów, których nie trzeba było zachęcać do ciężkiej pracy po godzinach, jeśli dostawali za to dobre wynagrodzenie. – Z opublikowanego w zeszłym roku raportu pt. „10 trendów pokolenia Z”, naszych badań „Talent Trends 2023” i doświadczeń rekrutacyjnych wynika, że dla młodych kobiet i mężczyzn ważne są realne szanse rozwoju, elastyczność trybu pracy, poczucie wspólnej misji i wartości z firmą, inkluzywność, a nade wszystko równowaga między życiem prywatnym a zawodowym przy jednoczesnych godziwych zarobkach – mówi Agnieszka Kulikowska, starsza partnerka w Page Executive.

Młode kobiety, podobnie zresztą jak ich koledzy z pokolenia Z, nie garną się już do zarządzania ludźmi w korporacjach. – Oni częściej chcą być innowatorami niż przywódcami i oczekują demokratycznego, luźnego stylu zarządzania. Widzimy to wyraźnie w procesach rekrutacyjnych – dodaje ekspertka.

Rzucić pracę po cichu, albo na TikToku. Zaczęło się od McDonalds

Ta całkowita zmiana podejścia do pracy została zbadana i opisana w raporcie „Talent Trends 2023” przygotowanym przez PageGroup i nazwana cichą rewolucją. Za nią idą nowe trendy, na przykład „quiet quitting”. – Oznacza to sytuację, w której ludzie wprawdzie wciąż pracują w danej firmie, ale robią tylko to, co jest w zakresie ich obowiązków, nic ponadto, nie dają z siebie nic więcej – mówi Agnieszka Kulikowska. To trend tzw. wielkiej rezygnacji, czyli nagrywania przez ludz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak być lepszą liderką? Żeby przewodzić, zacznij od siebie! [Felieton]
Następny artykułLuksus wysypiania się