A A+ A++

Samochód elektryczny ma wiele zalet, natomiast wiele osób, które rozważałoby jego zakup, rezygnuje z tej możliwości ze względu na obawy związane z możliwością ładowania sprzętu. Wiele osób jest przekonanych, że ładowanie samochodu elektrycznego stanowi problem, w Polsce jest zbyt mało specjalnych ładowarek, a samochód trzeba często ładować. Większość z tych przekonań to natomiast mity, z którymi warto się rozprawić.

  1. Jak często trzeba ładować samochód?
  2. Gdzie można naładować samochód elektryczny?
  3. Ładowarki na mieście i poza nim

Jak często trzeba ładować samochód?

Samochody elektryczne są przede wszystkim samochodami miejskimi. Większość użytkowników porusza się nimi z domu do pracy, szkoły, przedszkola i z powrotem, niekiedy zahaczając o jakiś market lub galerię handlową. Średnia trasa samochodu elektrycznego w tygodniu wynosi około 60 km na dzień. Warto więc przypomnieć, że zasięg nowoczesnych samochodów elektrycznych wynosi około 330 kilometrów, co oznacza, że samochodu właściwie można nie ładować przez cały tydzień. Zasięgi takie dostępne są nie tylko dla samochodów klasy premium, ale także tych codziennych, które nie są już wiele droższe od swoich spalinowych odpowiedników.

Gdzie można naładować samochód elektryczny?

Wiele osób zdaje się zapominać, że samochód elektryczny można naładować w domu. Zarówno samochody hybrydowe Plug-In, jak i całkowicie elektryczne mają specjalne wejście, które umożliwia ich ładowanie także poprzez zwykłe domowe gniazdko sieciowe. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że takie ładowanie długo trwa, natomiast jest ono w pełni skuteczne. Podłączenie samochodu po powrocie do domu gwarantuje, że rano będzie można nim śmiało wyruszyć w trasę. Przez 12 godzin ładowania samochód otrzyma energię na poziomie 21,6 kWh, co właściwie będzie równe zatankowaniu baku do pełna.

Oczywiście można skorzystać ze specjalnej ładowarki typu WallBox, która znacznie przyspieszy ładowanie. W takim przypadku trzeba jednak wystąpić do dostawcy prąd o przyłącze trójfazowe (jeśli się go nie ma). Z pomocą tego typu ładowarki samochód od zera do pełnego akumulatora naładujemy w nieco ponad 5 godzin, przy ładowace jednofazowej będzie to 7,5 godziny. Więcej o tym rozwiązaniu i związanych z nim kosztach na https://www.motocaina.pl/artykul/jak-i-gdzie-ladowac-samochod-elektryczny-ile-to-trwa-i-ile-kosztuje-poradnik-40866.html

Ładowarki na mieście i poza nim

Sieć ładowarek do samochodów elektrycznych gęstnieje w Polsce z miesiąca na miesiąc. Posiadają je w dużych miastach właściwie wszystkie większe galerie handlowe. Coraz więcej jest ich także przy innych obiektach komercyjnych. Stają przy sklepach, hotelach, restauracjach. Są to zarówno urządzenia publiczne, jak i komercyjne. Coraz częściej ładowarki stawiają również koncerny paliwowe. Sporo jest więc przy stacjach benzynowych, szczególnie wzdłuż autostrad i tras szybkiego ruchu. Niestety nieco gorzej jest w mniejszych miejscowościach i na wsiach, ale również tutaj sytuacja zaczyna się zmieniać.

Materiał partnera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułManifa Trójmiasto 2020. “Kobiety i Ziemia mają za dużo do zniesienia”
Następny artykułOgłoszenie Burmistrza Miasta Chojnice o przyjęciu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i możliwościach zapoznania się z jego treścią