W chłodne dni owiń się… logotypem gdyńskiego baru mlecznego! Do oferty sklepu „Pan tu nie stał” właśnie trafiły nowe szaliki z motywem znanym z elewacji odmienionego, chylońskiego baru „Smakosz”. To już kolejna odsłona współpracy tej marki z projektantami związanymi z gdyńskim Traffic Design.
Parafrazując znane powiedzenie, można by rzec, że niektórzy trafiają na salony, a dobre projekty trafiają na… szaliki. Tak stało się po raz kolejny w Gdyni, a konkretniej – w przypadku chylońskiego Baru Mlecznego „Smakosz”.
Na zimne dni – „Smakosz”
Coraz popularniejsza łódzka marka ubrań i akcesoriów „Pan tu nie stał” właśnie wprowadziła do sprzedaży nowy produkt oparty na motywie graficznym, który na co dzień obserwują mieszkańcy Gdyni. Konkretniej ci, którzy poruszają się w pobliżu lub korzystają z oferty wspomnianego wcześniej „mleczaka” o charakterystycznej nazwie „Smakosz”. To szalik z nowym logotypem baru, który przy okazji ubiegłorocznego Re:designu współfinansowanego ze środków miasta Gdyni zaprojektowała współpracująca z Traffic Design Eugenia Tynna.
Tak prezentuje się nowa wersja chylońskiego „Smakosza”, fot. Rafał Kołsut
Nie wiemy, czy szalik ogrzeje w zimne dni tak samo, jak serwowane na miejscu zupy czy mielony z ziemniakami, ale wiemy, że na pewno nada właścicielowi wyjątkowego stylu. Z opisu sprzedawcy dowiadujemy się, że ma ponad 2 metry długości i jest w stu procentach wykonany z bawełny. Co do produkcji – made in Poland.
Łódzko-gdyńska współpraca
Sama marka „Pan tu nie stał” to inicjatywa dwójki blogerów, Justyny Burzyńskiej i Maćka Lebiedowicza, którzy przy tworzeniu odzieży i akcesoriów inspirują się polskim wzornictwem i często czerpią z graficznych tradycji oraz estetyki PRL-u. Stąd zresztą wzięła się nazwa ich biznesu, który powstał w 2006 roku i od początku bazuje na silnie vintage’owych motywach. Główne założenie to lokalność, stąd wszystkie produkty szyte są w łódzkich zakładach lub w najbliższej okolicy.
Marka już pewien czas temu nawiązała współpracę z gdyńskimi projektantami ze stowarzyszenia Traffic Design, którzy udostępniają niektóre ze zrealizowanych przez siebie w miejskiej przestrzeni projektów.
Jeden z wcześniejszych szalików, które powstały we współpracy z gdyńskim Traffic Design, fot. mat. prasowe / Traffic Design
Przypomnijmy, że dzięki temu już wcześniej w tym samym sklepie można było nabyć np. szalik nawiązujący do białej elewacji bloku przy ul. Lelewela na Grabówku, powstałego w wyniku jednego z Biennale Dizajnu i Sztuki Miejskiej napisu „Zażółć gęślą jaźń” (Oskar Zięta i Threedotstype) przy ul. Żeromskiego czy logotypu innego z kultowych gdyńskich barów mlecznych, „Słonecznego” (Syfon studio).
Łódzka marka współpracowała także z Muzeum Miasta Gdyni, tworząc produkty czerpiące z motywów wystawy poświęconej Radmorowi oraz wzorów Karola Śliwki.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS