A A+ A++

W tym roku firmy przeznaczą na reklamę więcej niż w pierwszym roku epidemii. Do sektorów mogących szybko odrobić straty zaliczane są kina. Gdy się otworzą.

W 2020 r. przychody kin z reklam spadły o około 70 proc., do około 50 mln zł. W tym roku będzie to najszybciej rosnący segment reklamowego rynku – uważają eksperci z domu mediowego Mindshare i New Age Media International (Grupa Cineworld).

– Nasze estymacje na 2021 rok wskazują, że sumaryczne wydatki na reklamę w Polsce wzrosną względem 2020 roku o 8 proc. Biorąc pod uwagę, że miniony rok przyniósł spadek o 12 proc., oznacza to, że rynek nie wróci jeszcze do poziomu z 2019 roku – mówi Karolina Chołuj, dyrektor ds. planowania biznesu w domu mediowym Mindshare.

Segmentem, który notować będzie największy wzrost przychodów reklamowych, będą kina – wynika z jej wypowiedzi. – Zakładamy, że wydatki reklamodawców na kina będą o 20 proc. wyższe po tym, jak w ub.r. spadły o 70 proc. – mówi.

Dla porównania: wydatki reklamowe na telewizję będą, zdaniem Mindshare, wyższe o 12 proc. niż w roku 2020, a na internet większe o 6 proc. rok do roku. – Internet już w minionym roku został silnie doinwestowany – zwraca uwagę specjalistka.

Wskaźniki jeszcze bardziej optymistyczne dla tempa odbudowy strat przez kina przyjmuje grupa Cineworld, właściciel Cinema City. Bianka Pawlewska, wiceprezes New Age Media International, firmy reklamowej z grupy Cineworld, uważa, że potencjał kin pokazały pierwsze dwa miesiące ub.r. – Idąc za raportem WARC Global Advertising Trends, mocno wierzymy, że kino i outdoor, czyli dwie branże reklamowe, które najbardziej chyba ucierpiały w 2020 roku, będą najszybciej rozwijającymi się formatami w 2021 roku. Według WARC potencjał kina w 2021 będzie większy o 41 proc. – mówi Pawlewska.

– Uzupełniający i raczej prestiżowy charakter reklamy kinowej może sprawić, że walka o budżety może być w obecnych czasach wyjątkowo trudna – uważa Piotr Wieremiejczuk, specjalista ds. koordynacji zakupów w Publicis Groupe. Jego zdaniem w kinach nie zobaczymy kampanii z takich okazji jak walentynki, a przede wszystkim kampanie wizerunkowe.

Dokąd pły … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPremier League. 36 przypadków koronawirusa w ostatnim tygodniu
Następny artykułRząd przedłużył etap odpowiedzialności do końca stycznia 2021 roku