Jak zapowiedziała Główna Dyrekcja Dróg Krajowych, w 2021 roku zostaną ogłoszone przetargi, które obejmą łącznie około 680 km dróg. Wśród nich wymienia m.in. postępowanie na ponad 100 km drogi ekspresowej S19, po ok. 50 km S10 i S17 oraz ponad 20 km S74, ale i przebudowę drogi krajowej 62 na odcinku Płock – Wyszogród.
Łącznie w 2021 roku GDDKiA ogłosi przetargi na w sumie 28 odcinków dróg ekspresowych i obwodnic, które po oddaniu do użytku wydłużą istniejące ciągi tras o ok. 350 km. Ich łączna wartość realizacji szacowana jest na ponad 17 mld zł. Ogłoszone zostaną również przetargi obejmujące działania na istniejącej sieci dróg, o łącznej długości przekraczającej 330 km i wartości ok. 2,5 mld zł. To właśnie wśród nich znajduje się zapowiadany przez GDDKiA remont, dotyczący odcinka od granic Płocka do Wyszogrodu, o długości około 30 kilometrów.
Jak poinformowała na swojej stronie internetowej GDDKiA, w ramach zadań na sieci (o wartości powyżej 20 mln zł) przetargi obejmą 37 odcinków, a wśród nich znajdą się m.in. rozbudowa DK62 Płock – Wyszogród (30,1 km), DK74 Gorajec – Szczebrzeszyn (10,4 km) i Janów Lubelski – Frampol (9,2 km), DK36 Lubin – Ścinawa (13,1 km), DK16 Głęboki Bród – granica państwa w Ogrodnikach (25,1 km) oraz DK22 Chojnice – Czersk (22,5 km).
źródło: GDDKiA
Jest to pierwszy z dwóch etapów rozbudowy drogi krajowej nr 62, realizowanych w ramach tej inwestycji. Ze względu na to, że rozbudowa DK62 Płock-Wyszogród jest dużym projektem (jego szacowany koszt to 200 mln zł), GDDKiA podzieliła tę inwestycję na mniejsze odcinki, by pozyskać finansowanie. Każdy z odcinków jest więc teraz rozpatrywany oddzielnie.
24 lipca 2019 r. podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej drogi krajowej nr 62 na trasie Płock – Wyszogród. Kolejnym krokiem było zapewnienie finansowania i przystąpienie do prac w trybie „zaprojektuj – wybuduj”. Według założeń, remont tego odcinka powinien zakończyć się w 2024 roku.
Projekt DK62 zakłada przebudowę odcinka pomiędzy Płockiem a Wyszogrodem, od granicy Płocka do rejonu skrzyżowania z DK50. Wykonawca musi zaprojektować: poszerzenie istniejącej drogi, nową konstrukcję, która będzie przenosiła obciążenia do 115 KN/oś, przebudowę skrzyżowań, budowę lewo i prawoskrętów, systemów odwodnienia, zatok autobusowych, obiektów mostowych, ścieżek rowerowych, chodników, oświetlenia ulicznego, infrastruktury podziemnej. Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj” na realizację zadania.
Droga nie będzie miała więcej pasów jezdni, ale powstaną w obrębie skrzyżowań lewo i prawoskręty, które upłynnią ruch. Plany przewidują, że inwestycja rozpocznie się od strony Płocka.
Nie wiadomo natomiast na razie co z odcinkiem DK62 w Płocku, od alei Armii Krajowej do granic Płocka. Jak wyjaśniała GDDKiA, został podzielony na dwa pododcinki:
- od alei Armii Krajowej do ul. Harcerskiej (planowane jest ogłoszenie przetargu w systemie „projektuj i buduj”)
- od ul. Harcerskiej do granic Płocka (planowane jest ogłoszenie przetargu na koncepcję programową plus materiały do uzyskania decyzji środowiskowej).
Na ten odcinek jest uzgodniony i podpisany Program Inwestycji, niezbędny do realizacji rozbudowy. Po pozyskaniu środków finansowych, zostanie ogłoszone postępowanie przetargowe na remont dwóch odcinków, od al. Armii Krajowej do ul. Harcerskiej i od Harcerskiej do granic miasta. Na razie nie ma jednak informacji, kiedy to się stanie.
Umowa na koncepcję trasy Płock-Wyszogród podpisana. Jakie dalsze kroki?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS