GDDKiA rozpoczyna przygotowania do kolejnego kroku w sprawie budowy odcinka nowej zakopianki, czyli drogi S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Zastrzega, że to wstępny etap i wciąż czeka na wariant społeczny przebiegu trasy wypracowany przez samorządy.
Samorządy miały czas do końca września na wypracowanie tzw. wariantu społecznego przebiegu drogi S7. Termin minął, porozumienia nie ma, plan budowy drogi budzi ogromne emocje w każdej z gmin, przez które mogłaby przebiegać nowa ekspresówka. Kraków zwrócił się do GDDKiA o możliwość wydłużenia terminu, by przedstawić dopracowaną propozycję, choć z góry wiadomo, że tutaj również trudno będzie o konsensus. Pisaliśmy o tym więcej tutaj:
GDDKiA wznawia prace
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pod koniec września odniosła się do sprawy. – Samorządy potrzebują więcej czasu na wypracowanie optymalnego stanowiska. To nie przeszkadza nam podjąć działań związanych z pozyskaniem dofinansowania na ten etap prac przygotowawczych dla tej inwestycji – czytamy w komunikacie.
Dyrekcja podkreśla, że w oczekiwaniu na wariant społeczny nie prowadziła żadnych prac w sprawie tej inwestycji. – Mając jednak na uwadze czas potrzebny na wybór biura projektowego, niektóre działania zostaną przez nas podjęte i będą prowadzone równolegle z dalszymi pracami Zespołu zadaniowego. Te wspólne działania w jednym czasie są niezwykle istotne i w niczym sobie nie przeszkadzają – podkreślają autorzy.
Najpierw pieniądze, potem przetarg
W pierwszej kolejności GDDKiA zamierza pozyskać dofinansowanie na początkowy etap prac przygotowawczych, następnie opracuje dokumentację niezbędną do ogłoszenia przetargu na wykonawcę studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
– Do tego czasu nie będziemy prowadzić jakichkolwiek prac związanych z wytyczaniem przebiegu przyszłej drogi ekspresowej S7 Kraków – Myślenice. Jedocześnie Zespół zadaniowy i samorządy mogą dokończyć prace nad wariantem społecznym, a punktem kulminacyjnym, kiedy powinniśmy skorelować nasze działania, będzie moment podpisania umowy na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego – pisze GDDKiA.
Plan jest taki, by prace projektowe nad możliwym przebiegiem nowej zakopianki rozpoczęły się w I połowie przyszłego roku. Wariant wypracowany przez zespół zadaniowy ma być przekazany wykonawcy dokumentacji. GDDKiA deklaruje równocześnie, że żaden z wypracowanych i opublikowanych korytarzy przebiegu drogi nie będzie miał charakteru rekomendowanego czy wiodącego w dalszych pracach projektowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS