A A+ A++

Dotychczas siedzibą gdańskiego Urzędu Stanu Cywilnego był budynek urzędu miejskiego przy ul. Nowe Ogrody 8. Jako że nie dysponował on w tym miejscu salą obsługi mieszkańców, co było uciążliwe zarówno dla klientów, jak i urzędników, władze miasta podjęły decyzję o przeniesieniu USC do budynku przy ul. Partyzantów 74 we Wrzeszczu. Funkcjonuje tu Zespół Obsługi Mieszkańców nr 1, USC zajął pierwsze piętro budynku.

USC w Gdańsku w nowej siedzibie. Szybsze załatwianie spraw i lepszy dojazd

– W nowej siedzibie USC można korzystać z typowej sali, wyposażonej w poczekalnie i punkty obsługi, czyli popularne okienka. Stanowisk jest 11. Takie rozwiązanie znacząco usprawni obsługę, dzięki czemu skróci się czas potrzebny na załatwienie formalności. Klienci mogą tu załatwiać takie sprawy, jak odpisy aktów stanu cywilnego, rejestrację urodzeń, małżeństw, a także uznanie ojcostwa. Do nowej placówki powinni też udać się ci, którzy są chcą zmienić imię lub nazwisko bądź załatwić wpisy zagranicznych aktów. Dla klientów USC dostępny jest parking. Możliwy jest także dojazd komunikacją miejską – autobusami linii 110, 116, 122, 126, 136, 157, 227, 249 – mówi Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego gdańskiego magistratu.

Ze względu na wciąż trwającą pandemię, urzędnicy przed wizytą w USC zalecają kontakt telefoniczny pod numerem 58 778 62 09, 58 778 62 10 lub korespondencyjny (pocztą tradycyjną lub elektroniczną [email protected], Platforma ePUAP).

Uroczystości ślubne i rejestracja zgonów dalej w Nowym Ratuszu

Niektóre formalności, których obsługą zajmuje się Urząd Stanu Cywilnego, załatwiane są w Nowym Ratuszu przy Wałach Jagiellońskich 1. To ten sam budynek, w którym mieści się siedziba Rady Miasta Gdańska, jednak wejście do USC znajduje się od strony parkingu. W Nowym Ratuszu w dalszym ciągu udzielane są śluby. Od 15 maja uroczystości ślubne odbywają się w obecności pary młodej oraz świadków. Dodatkowo w ceremonii może uczestniczyć do czterech osób. Obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa zarówno na terenie otwartym, jak i w budynku.

Również w Nowym Ratuszu dokonywana jest rejestracja zgonów. Formalności tej można dopełnić od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędu. W sprawie rejestracji zgonu należy kontaktować się pod adresem e-mail: [email protected] lub tel. 58 323 70 03.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTu nie o złotówkę chodzi. Czas zrobić porządek na przystankach [KOMENTARZ]
Następny artykułIndianie mówią dość „prawu osadników”. Ustanawiają prawa sprzed przybycia białych