Urzędnicy w tegorocznym budżecie zarezerwowali na inwestycje rowerowe ponad 46 mln zł. To zdecydowanie mniej niż zamierzali wydać w 2019 r. Suma ta wynosiła wówczas rekordowe 68 mln zł.
30 mln zł na trasy w centrum Gdańska
– Budżet na inwestycje rowerowe nigdy nie jest stały – wyjaśnia Joanna Bieganowska z biura prasowego gdańskiego Urzędu Miejskiego. – Co roku kwota jest inna i wynika z harmonogramu realizacji zadań oraz dostępnych limitów inwestycyjnych na dany rok budżetowy.
Najwięcej, bo aż 30 mln zł pochłoną drogi rowerowe, które będą elementem węzłów integracyjnych przy dworcach Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz.
Chodzi aż o pięć odcinków. Nowe trasy pobiegną: wzdłuż ul. Potokowej między PKM Brętowo i ul. Słowackiego (jej długość wyniesie 1,2 km), aleją Grunwaldzką od Braci Lewoniewskich do Kołobrzeskiej (1,5 km) i wzdłuż Nowatorów od Budowlanych do Kartuskiej (1,1 km). Wyrośnie też krótki odcinek przy ul. Dmowskiego – od al. Grunwaldzkiej do dworca PKP Wrzeszcz. Wygodniej będzie też objechać Główne Miasto. Przebudowy ma doczekać się 400-metrowy chodnik biegnący Podwalem Przedmiejskim od Długich Ogrodów do ul. Sadowej.
ZOBACZ TAKŻE: Wiele pomysłów na nowe Mevo. Jakich zmian potrzebuje rower metropolitalny?
Za ponad 9,8 mln zł powstanie 6,6-kilometrowa trasa wzdłuż wałów wiślanych od Cedrów Wielkich do Świbna z łącznikiem do przystani w Błotniku. Urzędnicy wpisali również do budżetu rowerowy trakt przez Trójmiejski Park Krajobrazowy. Szutrowa droga połączy Kolbudy z Sopotem. Jej budowę wyceniono na ponad 3,8 mln zł.
Nowe trasy przy okazji dużych inwestycji
Co ciekawe, część przedsięwzięć była w planach już dwa lata temu. – Nie zostały zrealizowane, ponieważ oczekiwania finansowe potencjalnych wykonawców rozmijały się z naszymi propozycjami. Występowały też problemy terenowo-prawne – tłumaczy Biegnowska.
Kolejne kilometry powstaną przy okazji dużych miejskich inwestycji. Chodzi m.in. o budowę Nowej Bulońskiej, wiaduktu Biskupia Górka i linii tramwajowej biegnącej po Nowej Warszawskiej. Z kolei dzięki modernizacji linii tramwajowej na Stogi nowy wygląd zyska trasa dla jednośladów wzdłuż ul. Wosia, Budzysza, Stryjewskiego i Nowotnej. Urzędnicy szukają też chętnego do modernizacji ul. Hallera od Okrzei do Kościuszki.
Za 1,6 mln zł z budżetu obywatelskiego miasto sfinansuje: krótki odcinek, który połączy ul. Jana z Kolna z biurowcem C200 na Młyniskach, trasy dojazdowe do parku Reagana i wzdłuż al. Armii Krajowej między Śródmieściem a Chełmem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS