Kilka dni temu otwarto koperty w przetargu na obsługę mediów społecznościowych Gdańska przez dwa najbliższe lata. Budżet zarezerwowany na to zadanie wyniósł 800 tys. zł. W postępowaniu wpłynęła tylko jedna oferta – od miejscowej agencji Personal PR, na kwotę 774 900 zł. W najbliższych dniach zostanie podpisana umowa.
– Przetarg obejmuje kilka obszarów: m.in. przygotowanie strategii komunikacyjnej związanej z obecnością miasta Gdańska w mediach społecznościowych, przygotowanie strategii wejścia miasta w nowy kanał społecznościowy TikToK, prowadzenie oraz administracja czterech kanałów mediów społecznościowych, realizacja płatnych działań oraz kampanii promocyjnych i reklamowych, produkcja grafik i materiałów wideo – wyjaśnia Olimpia Schneider, kierownik biura prasowego Gdańska.
Gdańsk od dawna prowadzi szeroką działalność w mediach społecznościowych, za którą jest chwalony zarówno przez internautów, jak i przedstawicieli branży. Kilkukrotnie miasto zostało wyróżnione choćby w konkursie Kryształy PR-u.
Świetne statystyki
Statystyki oficjalnych kont Gdańska w najpopularniejszych serwisach prezentują się imponująco:
- Facebook – ponad 250 tys. kliknięć lubię to i obserwujących, 4,7 gwiazdki na 5 w dziale recenzje, wiele pochwał – głównie umieszczanych zdjęć miasta – także od internautów z zagranicy
- Instagram – ponad 4 tys. postów, ponad 100 tys. obserwujących
- YouTube – 8,42 tys. subskrybentów, 2273 filmy
- Twitter – 23,8 tys. obserwujących
Gdańsk kilka lat temu, jako pierwsze polskie miasto, założył także konto w muzycznym serwisie Spotify. Tu jednak zasięgi ma dużo skromniejsze. Profil miasta obserwuje 343 użytkowników. Znajdziemy w nim 86 playlist, głównie z popularnymi utworami największych światowych gwiazd, ale jest też playlista z wykonawcami wywodzącymi się z Trójmiasta.
– W ubiegłym roku nasz profil w Spotify został wyróżniony przez organizatorów Pereł Samorządu 2020, którzy przyznali nam Medialną Perłę Samorządu w kategorii Media Elektroniczne powyżej 100 tys. mieszkańców. Chcemy dalej rozwijać naszą markę na platformie Spotify, która także rozwija się w dynamicznym tempie i oprócz treści rozrywkowych proponuje poważniejsze tematy, dotykając spraw ekonomicznych, edukacyjnych czy biznesowych. Wiążemy więc duże nadzieje na dotarcie do użytkowników za pomocą gdańskich opowieści, wywiadów, rozmów za pomocą których przekażemy ważne dla gdańszczanek i gdańszczan treści – dodaje Schneider.
Gdańsk na TikToku
W najnowszym przetargu na obsługę social mediów pojawił się zapis o założeniu i prowadzeniu kolejnego konta – tym razem w popularnym szczególnie wśród nastolatków serwisie TikTok.
– Platforma ta pozwala na tworzenie bardziej kreatywnych kampanii oraz dotarcie do młodszych użytkowników, których nie znajdziemy na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Przykładem takich miejskich treści, które warto wypromować na TikToku, jest chociażby Gdański Tydzień Zawodowca, kampania Gdańsk bez Plastiku czy Budżet Obywatelski, w którym projekty mogą zgłaszać dzieci i młodzież – tłumaczy szefowa biura prasowego magistratu.
“Koszt wydaje się optymalny”
W liczącym dziewięć osób zespole biura trzy mają w obowiązkach wymienioną obsługę mediów społecznościowych. Zatrudnianie przez samorządy do prowadzenia social mediów dodatkowo firm zewnętrznych to praktyka powszechna na całym świecie.
Czy wydawanie na ten cel przez Gdańsk blisko 800 tys. zł – zwłaszcza w pandemii – jest uzasadnione?
– Pani prezydent powinna kontynuować przekazywanie mieszkankom i mieszkańcom Gdańska informacji w jak najbardziej przystępny sposób. Dzisiaj, w dobie mediów społecznościowych, nie dziwi wyspecjalizowane prowadzenie kont w najpopularniejszych serwisach – komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, przewodniczący klubu radnych Koalicji Obywatelskiej.
– Koszt średnio nieco ponad 100 zł za profesjonalnie stworzony post, z obowiązkiem przygotowywania filmów, grafik i innych multimediów oraz publikacjami codziennie od godz. 7 do 23, wydaje się optymalny – dodaje Śpiewak-Dowbór, który odniósł się także do nowego konta na TikToKu. – Co do wyboru poszczególnych serwisów społecznościowych – miejskie informacje, takie jak np. Gdański Tydzień Zawodowca, kampania Gdańsk bez Plastiku czy budżet obywatelski – w którym mogą głosować dzieci i młodzież – powinny docierać do osób młodych. Warto zadać sobie pytanie, z jakich serwisów korzystają nastolatki. Uważam, że urzędnicy pani prezydent podjęli tu trafną decyzję.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS