A A+ A++

Wykluczenie Francuza było praktycznie nieuniknione już od godziny 16.09, gdy wpłynęło zawiadomienie ze strony delegata technicznego o przekroczeniu limitu przepływu paliwa. Regulamin dotyczący takich kwestii jest bezwzględny w takich przypadkach i nie inaczej było teraz.

Dozwolona granica wynosząca 100 kg/h została przekroczona na ostatnim pomiarowym kółku w Q2, na którym Gasly wywalczył swoją 13. pozycję. Francuski obóz – bez udziału kierowcy, który nie stawił się na przesłuchaniu mimo wezwania – przyznał się do krótkiej, nieoczekiwanej usterki technicznej na tym polu, podkreślając, że nie przełożyło się to na żadne zyski.

Alpine chciało to wykorzystać na swoją obronę, tak samo jak argument z brakiem celowości i rzadkimi wykroczeniami na tym froncie. To jednak w żaden sposób nie zmieniło werdyktu arbitrów, którzy przypomnieli o artykule 1.3.3 Międzynarodowego Kodeksu Sportowego dotyczącym braku akceptacji twierdzeń o nieuzyskaniu przewagi po stronie osiągów.

Nie było to natomiast jedyne wykroczenie, jakim zajmowali się sędziowie. Badali także nietypową sytuację z udziałem Alexa Albona i jego wyjazdem z wentylatorem. Chociaż Taj pozbył się go już tuż po wyjeździe z pit-lane, a porządkowy szybko ją zabrał, Williams otrzymał 5 000 euro grzywny. Zaznaczono jednak, że gdyby żółte flagi na torze wpłynęły na przejazdy innych kierowców, pojawiłaby się surowsza sankcja.

Po reprymendzie otrzymali George Russell i Charles Leclerc za niewystarczające zwolnienie przy żółtych flagach. Stewardzi uznali sytuacje z udziałem obu panów za bardzo podobne, chociaż występek Brytyjczyka miał miejsce w kwalifikacjach, a Monakijczyka w 3. treningu. Tu i tu kluczowy wpływ miała jednak kwestia braku widoczności sygnalizacji flagi, w związku z czym zasugerowano poruszenie tego na kolejnym spotkaniu dyrektora wyścigowego z zawodnikami.

Warto również wspomnieć o przesunięciu na koniec stawki Zhou Guanyu. Taka decyzja pojawiła się w trakcie 3. treningu i była skutkiem przyjęcia nadprogramowych elementów silników. Chińczyk otrzymał nieregulaminowe akumulatory oraz elektronikę sterującą. Niewiele zmienia to jednak w jego przypadku, ponieważ w czasówce uplasował się na 19. lokacie i z niej po DSQ Gasly’ego prawdopodobnie będzie startować.

Tabelę z punktami karnymi i reprymendami kierowców można znaleźć TUTAJ.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNarodowe Czytanie wieszcza Słowackiego w Wisznicach
Następny artykułRunął piękny kasztanowiec przy moście Trybunalskim. „Zmienia się nasz miejski krajobraz”