A A+ A++
Gaming dwóch prędkości. Reakcje na wyniki CD Projektu i PCF
Gaming dwóch prędkości. Reakcje na wyniki CD Projektu i PCF
fot. D.Kvasnetskyy / / Shutterstock

W czasie, gdy rynki rozgrywają przyszłość z nowym wariantem
wirusa, kalendarz inwestora ciągle dostarcza nowych cenotwórczych informacji. Reakcja
na kwartalne wyniki CD Projektu i PCF odzwierciedla duże zaskoczenie przedstawionymi
danymi.

Niepewność związana z wpływem na gospodarkę nowego wariantu
koronawirusa oraz widmem nowych lockdownów teoretycznie sprzyja producentom
gier. Ubiegły rok pokazał, że są istotnymi beneficjentami zmniejszonej
mobilności społeczeństwa. Więcej czasu w domu to prawdopodobnie więcej czasu na
gry, a co za tym idzie zwiększona ich sprzedaż.

“Cyberpunk 2077” vs. “Outriders”

Produkcja gier segmentu AAA, czyli tych o najwyższym budżecie
przeznaczonym na produkcję i promocję, wymaga z drugiej strony najwyższej jakości
i jeszcze lepszej sprzedaży. W ostatnich 12 miesiącach dwie polskie spółki wyprodukowały
dwa takie tytuły: „Cyberpunk 2077” od CD Projekt i „Outriders” od People Can
Fly. Premiera tego pierwszego odbyła się 10 grudnia ubiegłego roku, natomiast produkcja
PCF zadebiutował 1 kwietnia bieżącego roku.

Oba tytuły mają podobny poziom ostatnich recenzji na popularnej platformie do sprzedaży gier Steam. W przypadku “Cyberpunka 2077” na prawie 25 tys. takich recenzji 83 proc. graczy było zadowolonych z gry, co dało ocenę “bardzo pozytywnie”. W przypadku “Outriders” przy ponad 2,5 tys. ostatnich recenzji 80 proc. graczy oceniło ją również na “bardzo pozytywnie”. Liczba recenzji jest 10-krotnie mniejsza, ale może ona wynikać z różnic cenowych. “Cyberpunka” dotyczyła ostatnio promocja, w której grę można było kupić za 10 dolarów. Dzięki temu, od kilku dni znajduje się ona na górze listy globalnych bestsellerów Steam.

Akwizycje w Ameryce

Oprócz premier dużych tytułów obie spółki mają za sobą okres
przejęć. CD Projekt przejął
kanadyjskie studio Digital Scapes oraz amerykańskiego
The Molasses Flood.  Z kolei PCF nabył
również kanadyjski Game On oraz poinformował
o planach kolejnych przejęć. Wzrost potencjału twórczego nie idzie jednak
z kapitalizacją obu spółek, które w tym roku straciły mniej więcej połowę ze
swojej rynkowej wyceny.

W poniedziałek obie firmy przedstawiły raporty kwartalne i wywołały
odmienne reakcje rynku. Wyniki największej polskiej spółki gamingowej negatywnie
zaskoczyły inwestorów, przez co skierowały kurs z powrotem na południe. Z kolei
te wypracowane przez PCF były wyraźnie lepsze i wygenerowały silne odbicie na
akcjach.

Wystarczy wspomnieć, że zysk
CD Projektu był o 54 proc. niższy niż zakładali analitycy
. Z kolei ten wypracowany przez PCF był o 119 proc.
wyższy
niż przewidywał to rynkowy konsensus.

Sesja wtorkowa przynosi wzrost kursu PCF, który rano sięgnął
ponad 12 proc. Około godz. 13.00 wzrosty wynosiły 10,2 proc.

Bankier.pl

Reakcja na CD Projekcie była odmienna i rano kurs był notowany “tylko”
ok. 4 proc niżej, by w trakcie sesji pogłębić spadki, które na godzinę 13.00
wynosiły 7,4 proc. przy obrotach 102 mln zł – najwyższych na rynku.

Bankier.pl

MKu

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułe-TOLL na autostradowej obwodnicy Gliwic? Jak przejechać za darmo?
Następny artykułJest już pierwszy śnieg w Trójmieście. Pada prawie na całych Kaszubach [ZDJĘCIA]