A A+ A++

San Diego–(BUSINESS WIRE) — Spółka General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI) 19 listopada 2019 r. przeprowadziła pierwszy z cyklu pokazów operacji wielowymiarowych (Multi-Domain Operations – MDO) finansowany ze środków własnych spółki, wykorzystując w tym celu bezzałogowy statek powietrzny (BSP) Gray Eagle Extended Range (GE-ER). Pierwszy cykl pokazów będzie kontynuowany w 2020 r., a jego celem jest wykazanie, że GE-ER wyposażony w czujniki dalekiego zasięgu i możliwość startu obiektu ze statku powietrznego (ang. Air Launched Effect – ALE) jest w stanie dokonać wykrycia, identyfikacji, lokalizacji i przesłania raportu w sprawie danych umożliwiających naprowadzenie na cel, pozwalających na wsparcie systemów pocisków dalekiego zasięgu (Long Range Precision Fires – LRPF).

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja informacji znajduje się na stronie: https://www.businesswire.com/news/home/20200121005792/en/

„Gray Eagle ER wraz z platformami załogowymi jest bardzo ważnym narzędziem przeznaczonym do operacji w środowisku MDO – powiedział David R. Alexander, prezes GA-ASI. – Niezmiernie cieszymy się na możliwość zademonstrowania możliwości Gray Eagle ER wynikających ze zwiększonej wytrzymałości i zasięgu tego statku, uzupełnionych o czujniki dalekiego zasięgu i ALE o wysokim poziomie gotowości technologicznej”.

Wyposażony w sprawdzone w warunkach walki radary z syntetyczną aperturą dalekiego zasięgu Lynx Block 30A/ ze wskaźnikiem wykrycia obiektów ruchomych (SAR/GMTI), GE-ER był w stanie wykryć obiekty w odległości do 75 km. Obrazowanie radaru SAR Lynx przedstawia dokładne współrzędne dla każdego obrazu, generując wskazówki niezbędne siłom powietrznym i umożliwiając bezpośrednie wykorzystanie systemu LRPF. Radar SAR Lynx wyposażony jest w system GTMI (Ground Moving Target Indicator), system wykrywania osób wysiadających z pojazdu – DMTI – Dismount Moving Target Indicator), oraz system rozpoznania morskiego z radarem ISAR (Inverse Synthetic Aperture Radar). To połączenie trybów pracy wspiera prowadzenie operacji MDO na lądzie i na morzu na obszarze Pacyfiku i Europy.

Wszystkie loty i przyszłe pokazy będą przeprowadzane wyłącznie z zastosowaniem oprogramowania skalowalnego sterowania (SC2 – Scalable Control & Command) znajdującego się na laptopie, drastycznie upraszczając logistykę i pomagając armii w realizacji wizji interfejsów sterowania statkami powietrznymi z każdego punktu pola bitwy bez potrzeby zapewniania schronu lub pojazdu dla naziemnych stacji sterowania (GCS).

Pokazy zaplanowane na rok 2020 obejmują integrację czujników dalekiego zasięgu przeznaczonych do operacji MDO, pakiety komunikacyjne i start obiektu ze statku powietrznego. GE-ER służy jako statek-matka dla różnorodnych obiektów ALE (startujących w powietrzu) charakteryzujących się szerokim wachlarzem zastosowań. Start obiektów ALE ze statku GE-ER i sterowanie nimi może potencjalnie zwiększyć przeżywalność i skuteczność obecnych i przyszłych załogowych statków powietrznych, zapewniając dane wywiadowcze, namierzanie celu, komunikację, zakłócanie sygnału, wabiki i efekty kinetyczne.

GE-ER jest wersją BSP armii amerykańskiej MQ-1C Gray Eagle, charakteryzującą się dalekim zasięgiem. Zapewnia Armii USA zwiększoną wytrzymałość, większą ładowność zapewniającą wsparcie w realizacji przyszłych zadań bojowych i poprawę niezawodności i utrzymania sprzętu.

Fotografie statku powietrznego Gray Eagle ER w wysokiej rozdzielczości udostępniono uprawnionym serwisom prasowym znajdującym się na liście kontaktów GA-ASI.

GA-ASI

Spółka General Atomics Aeronautical Systems, Inc. (GA-ASI), filia General Atomics, jest wiodącym twórcą i producentem sprawdzonych i godnych zaufania systemów bezzałogowych statków powietrznych (RPA – Remotely Piloted Aircraft), radarów, systemów elektrooptycznych i innych systemów wykorzystywanych podczas misji, włącznie z linią bezzałogowych statków powietrznych Predator® i radarem wielotrybowym Lynx®. Przy ponad sześciu milionach godzin lotu, statek powietrzny produkowany przez GA-ASI charakteryzuje się dużą wytrzymałością i jest wyposażony w zintegrowany czujnik i systemy łączy danych wymagane do długich lotów zapewniających świadomość sytuacyjną i szybkie uderzenie. Spółka jest również producentem szerokiej gamy stacji kontroli naziemnej i oprogramowania do sterowania czujnikami/analizy obrazu, oferuje szkolenia dla pilotów i usługi wsparcia, jak również opracowuje anteny wykonane z metamateriałów. Więcej informacji znajduje się na stronie www.ga-asi.com.

Predator i Lynx są zarejestrowanymi znakami towarowymi General Aeronautical Systems Inc.

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200121005792/en/

Źródło: General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

KONTAKT:

Steven Henden

General Atomics Aeronautical Systems, Inc.

tel. +1 (858) 524-8101

e-mail: [email protected]

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAlżbieta Lenska pożegnała swojego kuzyna. “Był aniołem chodzącym po ziemi”
Następny artykułZmarła Pani Zofia Batko – emerytowany skarbnik Miasta. Jutro odbędzie się pogrzeb.