A A+ A++

Pion konkurencji w Brukseli nie ma zastrzeżeń do przejęcia przez AerCap z Irlandii amerykańskiej firmy leasingowej GECAS, będzie jednak nadal badać do 3 grudnia skutki przejęcia przez IAG linii Air Europa.

Komisja Europejska miała do 26 lipca wyrobić sobie opinię o konsekwencjach dla rynku operacji przejęcia przez AerCap za 30 mld dolarów działu leasingu samolotów od konglomeratu General Electric. Amerykański resort sprawiedliwości zrobił to już w czerwcu, trzy osoby w Brukseli mówią, że tu też nie będzie problemów.


Operacja kupna GE Capital Aviation Services (GECAS) wiąże się z zapłatą 24 mld dolarów gotówką, miliarda dolarów akcjami firmy kupującej albo gotówką oraz z emisją 111 mln nowych akcji. GE otrzyma 46 proc. w nowym podmiocie kontrolowanym przez firmę z Dublina. Powstanie światowy gigant, bo AerCap wniesie 1369 samolotów (1080 już odebranych, 289 zamówionych), a GECAS 1239 (flotę 984 i 255 zamówionych),

Grupa IAG, właściciel British Airways, Iberii, Vuelinga i Aer Lingus poczeka do 3 grudnia na decyzję Brukseli, czy wolno będzie jej kupić za 500 mln euro h … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNarodowy Spis Powszechny. Poszukiwani rachmistrzowie. Stawka – 6 zł za wywiad
Następny artykułGórnik Zabrze. Bartosz Nowak przed meczem z Pogonią Szczecin. Wideo