Czwarta pozycja załogi #43: Sebastiana Alvereza, Vlada Lomko i Toma Dillmanna była niewielką nagrodą – lub satysfakcją – po ciężkim tygodniu w Portugalii. Siostrzana LMP2 Oreca Olivera Graya, Clementa Novalaka i Luki Ghiotto odegrała istotną rolę w strategii zespołu i zajęła piąte miejsce. Ostatecznie tylko dziesięć sekund dzieliło pierwszą piątkę po czterech godzinach rywalizacji.
Już na początku wyścigu wśród załogi Oreci #43 pojawiła się frustracja, gdy nałożono karę – 10-sekundowy pitstop – za rzekome naruszenie procedury wirtualnego samochodu bezpieczeństwa na początku wyścigu. Dyrekcja wyścigu wkrótce uchyliła karę, ale do tego czasu zielono-żółty prototyp zjechał do boksu i odbył karę. Strata pozycji na torze na rzecz głównego rywala w mistrzostwach i małe marginesy robiły ogromną różnicę.
Tempo wyścigowe było naprawdę świetne i Inter Europol Competition walczył o tytuł zaledwie tydzień po zdobyciu mistrzostwa IMSA WeatherTech SportsCar Championship na torze Road Atlanta.
#43 Inter Europol Competition Oreca 07 – Gibson: Sebastian Alvarez, Vladislav Lomko, Tom Dillmann
Autor zdjęcia: Inter Europol Competition
Sam wyścig przyniósł wiele dramatycznych zdarzeń dla pretendentów do mistrzostwa w każdej klasie. Ollie Gray pojechał znakomicie. Po tym, jak został obrócony na pierwszym okrążeniu, znakomicie walczył i utrzymywał dobre tempo, aż do momentu przekazania prototypu Clementowi, a następnie Luce – załoga #34 była w stanie chronić #43 lub, w razie potrzeby, naciskać na #14 przed nim.
Ostatecznie jednak Inter Europol Competition po raz kolejny opuści finał sezonu ELMS, zastanawiając się, co mogło się wydarzyć. Dla ponad 60 pracowników Inter Europol Competition uczestniczących w sobotniej kolacji był to sezon, w którym świętowaliśmy nasze mistrzowskie wyzwanie. Sam fakt, że jesteśmy rozczarowani wynikiem, ilustruje, jak daleko posunął się zespół i jak wysokie są nasze aspiracje.
– Otrzymanie tej kary było bardzo frustrujące ze strony kontroli wyścigu – powiedział Tom Dillmann. – Powinniśmy byli wznowić wyścig z P2 przed AO by TF i Panis Racing, ale oni [dyrekcja wyścigu] popełnili błąd i musieliśmy restartować z P6. Unieważnili karę dwie minuty po tym, jak już ją odbyliśmy. Uważam, że to wstyd na tym poziomie, gdy walczy się o mistrzostwo.
#34 Inter Europol Competition Oreca 07 – Gibson: Oliver Gray, Clément Novalak, Luca Ghiotto
Autor zdjęcia: Inter Europol Competition
– Mieliśmy świetny wyścig; Seb wykonał mega stint, aby doprowadzić samochód do czołówki. Vlad też był świetny; najszybsze okrążenie, ale pozycja na torze jest kluczowa. Kara nam ją odebrała. Oczywiście nigdy nie dowiemy się, co mogło się wydarzyć, ale na pewno bez kary mielibyśmy większe szanse.
– Czasami tak bywa, każdy wykonał dobrą robotę, lecz nie można kontrolować wszystkiego – mówił Vladislav Lomko. – Naciskaliśmy tak mocno, jak tylko mogliśmy i taki jest rezultat. Jest wiele rzeczy, z których możemy być dumni, a w tym roku wykonaliśmy bardzo dobrą robotę – niewystarczającą do zwycięstwa – ale – wszyscy wrócimy silniejsi.
– Dałem z siebie wszystko – dodał Sebastian Alverez. – Gdyby nie kara, historia mogłaby potoczyć się inaczej, a sędziowie popełnili duży błąd. Mieliśmy dobry samochód, dobry wyścig i mogliśmy wykonać dobrą robotę, ale ostatecznie szczęście nie było po naszej stronie.
Informacja prasowa
wyniki:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS