A A+ A++

Europejski przemysł motoryzacyjny znalazł się w szalenie trudnej sytuacji. Kolejni producenci samochodów wstrzymują działalność swoich fabryk oraz ogłaszają plany restrukturyzacyjne, w parze, z którymi idą masowe zwolnienia pracowników. Problemy dotykają także polskich zakładów, czego przykładem mogą być grupowe zwolnienia w fabryce Stellantisa w Gliwicach. Jak wskazują eksperci – to zaledwie początek kryzysu całej branży.

W ostatnim czasie nie brakuje informacji o problemach trapiących europejską branżę motoryzacyjną. Wielu producentów, także operujących w Polsce, deklaruje konieczność zredukowania liczby pracowników m.in. z powodu zmniejszonego popytu na nowe samochody. Producenci aut muszą zadbać o ograniczenie kosztów wytwarzania bieżących modeli i jednocześnie skupiać się na rozwoju pojazdów elektrycznych. Problemem okazuje się również rosnąca konkurencja ze strony chińskich producentów.

Masowe zwolnienia w fabryce Stellantis w Gliwicach

Dostosowanie się do nowych i trudnych warunków rynkowych już teraz skutkuje falą masowych restrukturyzacji firm motoryzacyjnych – także w naszym kraju. Przykładem może być francuski koncern Stellantis, który jeszcze w kwietniu tego roku ogłosił, że do końca bieżącego roku wygasi produkcję w zlokalizowanej w Bielsku-Białej fabryce produkującej silniki spalinowe. Gdyby tego było mało, właściciel m.in. Fiata, Peugeota i Alfa Romeo zapowiedział grupowe zwolnienia w swoim zakładzie w Gliwicach. Redukcja etatów, która obejmie 500 osób ma nastąpić z dniem 30 września.  

W należącej do Stellantisa fabryce w Gliwicach wytwarzane są m.in. modele Peugeot Boxer, Citroen Jumper i Opel Movano w wersji furgon, a także bazy pod zabudowy kamperów. Nowoczesny zakład zajmuje się również produkcją pokryw do baterii akumulatorów elektrycznych na potrzeby innych jednostek koncernu. Obecnie firma zatrudnia tam około 2 tys. osób, w działach produkcyjnych, a także w działach świadczących usługi na rzecz innych jednostek korporacji w Europie w zakresie Finansów,  IT, Zakupów oraz Centralnej Inżynierii.

Duże kłopoty Stellantisa. We Włoszech może dojść do strajku

Sytuacja, która dotknęła polski zakład Stellantisa jest zaledwie pokłosiem problemów koncernu na rynku europejskim. Przedsiębiorstwo od dłuższego czasu notuje drastyczne spadki produkcji w swoich fabrykach. Ze szczególnie dużymi kłopotami … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЧто будет с ценами на пшеницу?
Następny artykułGaleria: Bulls Vuka EVO AM 1 Pinion (2024)