Francuska ustawa wdraża unijną dyrektywę, wymagającą od serwisów z filmami na żądanie, aby w ich katalogach co najmniej 30 proc. stanowiły europejskie produkcje. Francuskie Ministerstwo Kultury nie odpowiedziało jednak na pytania Bloomberga jak zamierzają mierzyć sprzedaż tych platform we Francji. Parlament będzie debatował nad aktem prawnym w marcu, a wejście w życie zaplanowano po letnich głosowaniach, co dotyczy także obowiązków inwestycyjnych – przekazało ministerstwo.
Zobacz też: W Netfliksie nie ma limitu urlopu, ale cena jest wysoka
Mający siedzibę w Kalifornii Netflix nakręcił już kilka francuskich serialów oryginalnych, w tym „Marsylia” i „Osmosis”, i ogłosił plan otwarcia biura w Paryżu w styczniu. Serwis ma ponad 5 mln subskrybentów we Francji – ogłosił CEO Netfliksa Reed Hastings w zeszłym roku.
Jak szacuje francuska agenda nadzorująca produkcje i finansowanie filmów Netflix i inne platformy sprzedały we Francji subskrypcje za ok. 500 mln euro w 2018 roku, co by przekładało się na obowiązek inwestycyjny w wysokości 125 mln euro – podała we wtorek gazeta „Les Echos”.
Ten ruch jest częścią większego planu, w którym Francja c … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS