A A+ A++

– Musimy się obudzić – powiedział Emmanuel Macron, prezydent Francji podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 2022 r. Słowa ostrzeżenia skierowane były w stronę francuskich i europejskich producentów samochodów. Chińczycy są w natarciu i to widać na każdych targach motoryzacyjnych zorganizowanych w Europie. Marcon apelował wtedy, że także w polityka europejska musi dawać pierwszeństwo własnemu przemysłowi samochodowemu – tak jak to robią u siebie USA i Chiny. Kiedy partnerzy w UE – zwłaszcza Niemcy – nie zareagowali zgodnie z oczekiwaniami, Macron napierał na szczeblu krajowym. – Będziemy pierwszym krajem europejskim, który zreformuje kryteria promowania samochodów elektrycznych – zapowiedział prezydent Francji wiosną 2023 roku. I teraz słowa zmieniają się w czyny. W przyszłości francuska premia zakupowa samochodów elektrycznych będzie uzależniona od emisji CO₂ podczas produkcji auta. Władze francuskie opracowały już plany i opublikowały szczegóły.

Czytaj więcej

W przyszłości rząd francuski dofinansuje jedynie zakup tych pojazdów elektrycznych, które francuska agencja ochrony środowiska (Ademe) zaklasyfikuje jako przyjazne dla środowiska. Należy wziąć pod uwagę sześć kategorii: przede wszystkim miks energetyczny przy produkcji samochodów, emisje z produkcji stali i aluminium, wykorzystanie surowców krytycznych oraz szkody dla środowiska podczas transportu do klientów. Od października producenci samochodów mogą składać dokumenty niezbędne do klasyfikacji, a urząd planuje opublikować listę zakwalifikowanych modeli w grudniu 2023 r.

Czytaj więcej

Elektrykiem na wakacje.  Koszmar czy frajda?

Nowy system ma uderzyć przede wszystkim w chińskie samochody elektryczne, które mimo, że mają napęd w pełni elektryczny to ze względu na ich produkcję i prawdopodobnie będą przenosić większy plecak CO₂ niż konkurencyjne produkty produkowane w Europie. Głównym punktem będzie węglowy miks elektroenergetyczny w Chinach, który ma jeszcze większy wpływ na energochłonną produkcję samochodów elektrycznych i ich akumulatorów. Ponadto dochodzie długa ścieżka transportu, która też u … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIII liga piłkarska. Grupa IV. *KSZO 1929 Ostrowiec Świętokrzyski – Wieczysta Kraków 0:1
Następny artykuł“Zielona granica” Agnieszki Holland już w kinach. Seanse w Zielonej Górze i pierwsze komentarze