A A+ A++

Podziel się na Facebooku

Tweet (Ćwierkaj) na Twitterze

Choć niechętnie się do tego przyznajemy, oceniamy ludzi po wyglądzie i nie jesteśmy w stanie tego zmienić. Takie instynktowne zachowanie wbrew pozorom daje nam wiele korzyści. Dzięki niemu przetrwaliśmy jako gatunek. Pierwsze wrażenie często decyduje o tym, czy ktoś wzbudzi nasze zaufanie, czy też będziemy starali się unikać kontaktu z tym człowiekiem. Cofnąć opinię, którą ktoś przez kilka pierwszych sekund wyrobił sobie na temat naszej osoby jest bardzo trudno. W przypadku kontaktu za pośrednictwem internetu jest to praktycznie niemożliwe, gdyż niezadowolona osoba odwiedzająca naszą stronę internetową najprawdopodobniej już do nas nie wróci.

Obecnie jeszcze wiele firm nie docenia znaczenia fotografii biznesowej i jest to ich wielki błąd. Współczesny konsument ma dostęp do produktów i usług, które charakteryzują się podobną jakością, a często także zbliżoną ceną. Nie liczmy na to, że obronią się one same (oczywiście może tak być, jednak w większości wypadków takie założenie się nie sprawdza). To, które z nich wybierze jest uzależnione od czynników, które pozornie mogłyby wydawać się nieistotne. Jednak jest zupełnie inaczej. Warto zadać sobie pytanie z jakich produktów lub usług sami byśmy skorzystali – tych sprzedawanych przez firmę, o której nic nie wiemy, czy oferowanych przez ludzi, o których mamy już pewne (pozytywne) informacje. Gdy wiemy jak wyglądają pracownicy przedsiębiorstwa, z którym nawiązujemy kontakt, a co więcej ich wizerunek wzbudził nasze zainteresowanie i zaufanie, prawdopodobnie zdecydujemy się z nimi współpracować (nawet jeżeli przyjdzie nam zapłacić za to nieco więcej).

Czym różni się wizerunek biznesowy od zwykłego zdjęcia?

“Fotografia biznesowa to coś znacznie więcej niż zwykła fotografia. Dobry fotograf biznesowy jest w stanie nie tylko pokazać jak wygląda dana osoba (to potrafi nawet dziecko), ale przede wszystkim za pomocą jednego zdjęcia pokazać ją w taki sposób, w jaki chce zostać przedstawiona. Jest to prawdziwa sztuka. Fotografia biznesowa to nie tylko sprawne posługiwanie się aparatem fotograficznym, ale przede wszystkim duża wiedza i lata doświadczenia. W fotografii biznesowej każdy szczegół ma wielkie znaczenie. Fotograf wie, że odbiorca będzie oceniał nie tylko wygląd osoby przedstawionej na zdjęciu, ale wszystkie, nawet najdrobniejsze gesty, mimikę twarzy, postawę ciała, ubiór, akcesoria, czy otoczenie. To wszystko ma ogromne znaczenie dla tworzenia wizerunku.” – podpowiada Krzysztof Zaleski

Fotografia biznesowa sprzedaje

Możemy wyrażać niezadowolenie z faktu, że inni ludzie oceniają nas i pracę, którą wykonujemy na podstawie zupełnie nieistotnych szczegółów. W ten sposób jednak nic nie uzyskamy. Znacznie rozsądniejsze wydaje się zaakceptowanie tego stanu rzeczy, a następnie wykorzystanie tej wiedzy do zdobycia większej ilości klientów i zwiększenia sprzedaży. Jesteśmy w uprzywilejowanej sytuacji, jeżeli nasza konkurencja jeszcze o tym nie pomyślała.

Przeciętny człowiek, który nigdy nie interesował się fotografią biznesową często nie zdaje sobie sprawy jakie emocje w innych ludziach (zwłaszcza tych, którzy go nie znajdą) budzi jego wizerunek. W efekcie popełnia błędy, które niekiedy drogo go kosztują. Dobre zdjęcie wizerunkowe jest spójne i prawdziwe. Przedstawia osobę, którą chcielibyśmy poznać, i z którą chętnie podejmiemy współpracę. Nie jest to tylko suchy wizerunek. Bije od niego energia, a także charyzma i profesjonalizm. Dobrze wykonane zdjęcia biznesowe bardzo pomagają w budowaniu wizerunku osobistego. Ważne jest również to, żeby zdjęcia przedstawiające naszą osobę były aktualne – w razie potrzeby należy je odświeżać.

Dobry fotograf biznesowy, czyli kto?

Warto dać sobie nieco czasu na wybór fotografa, który zajmie się tworzeniem naszego biznesowego wizerunku. Pamiętajmy, że taka osoba może nam bardzo pomóc, ale jeżeli wybierzemy źle – również zaszkodzić. Fotografem biznesowym nie jest każdy, kto chce nim być. Żeby dobrze wykonywać ten zawód potrzebny jest talent, umiejętność obserwowania ludzi, nawiązywania z nimi kontaktu, a także wydobywania ich mocnych stron. To też wiedza i praktyka – specjalista zajmujący się fotografią biznesową musi znać specyfikę branży, w której działa jego klient. Tylko w ten sposób jest w stanie stworzyć zdjęcia, które pomogą w zdobywaniu nowych klientów i zwiększaniu sprzedaży.

Przed rozpoczęciem współpracy z fotografem biznesowym należy obowiązkowo zapoznać się z jego portfolio.

undefined

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWypadł z drogi i uderzył w przydrożne drzewo
Następny artykułKiedy należy przeprowadzić remont kamienic?