Fortum: system zdalnego monitoringu i sterowania ułatwia pracę w warunkach pandemii
06.04.2020r. 12:57
Teraz, gdy szczególnie istotne są wszelkie rozwiązania technologiczne i informatyczne umożliwiające zdalne zarządzanie firmą, inwestycja o wartości ponad 13 milionów złotych przynosi dodatkowe korzyści.
– Zaawansowany system monitoringu sterowania pozwala nam zauważyć nieprawidłowość jeszcze zanim zostanie ona zgłoszona przez klient” – tłumaczy Rafał Ciesielski, kierownik sieci ciepłowniczej Fortum. -System automatycznie, co 15 minut, sprawdza pracę węzłów i jeśli taką aberrację wykryje, to przesyła informację do operatora. Czasem wystarczy, również zdalnie, zmodyfikować parametry, by zapewnić odbiorcom odpowiednią temperaturę w mieszkaniu – wyjaśnia.
Takie rozwiązania sprawiają, pracownicy Fortum, pracując w domu mogą zapobiegać, lub dokonywać korekt zdalnie. Tak pracuje od 17 marca Andrzej Szydłowski, dyspozytor ruchu w Fortum. Z domu łączy się z systemem monitorującym pracę sieci i węzłów oraz systemem monitoringu źródeł ciepła we Wrocławiu, Płocku i Częstochowie.
W przypadku zgłoszeń awarii ciepłowniczych dokonywanymi przez klientów na numer 993, przyjmuje je system, który funkcjonuje w Fortum pod pseudonimem “Krystyna”.
– Krystyna zaprogramowana jest, aby przyjmować zgłoszenia o awariach, ale też, aby udzielać podstawowych, zautomatyzowanych wyjaśnień w razie najczęściej pojawiających się pytań. Działa tak dobrze, że zdarzały się osoby, które brały ją za prawdziwą konsultantkę – mówi Sławomir Wrótny, dyżurny pogotowia Fortum.
Fortum podkreśla, ze inwestycje w inteligentne systemy zdalnego sterowania oraz w nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalają firmie sprawnie funkcjonować w każdej sytuacji, a jej pracownikom wykonywać swoje zadania bez względu na to, gdzie są.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS