A A+ A++

Fortum: system zdalnego monitoringu i sterowania ułatwia pracę w warunkach pandemii

06.04.2020r. 12:57


W 2018 firma Fortum zakończyła dwuletni projekt, w ramach którego wyposażyła ponad 10 tysięcy węzłów w Polsce w system zdalnego monitoringu i sterowania. Teraz rozwiązania te, oprócz ich pierwotnej funkcji, spełniają kluczową rolę dla zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom firmy.


Główną ideą tej inwestycji w system zdalnego monitoringu i sterowania było bowiem usprawnienie pracy sieci, dzięki możliwości bieżącej reakcji na wszelkie zmiany w parametrach dostawy energii, a także zapewnienie odbiorcom możliwości optymalizacji zużycia ciepła.

Teraz, gdy szczególnie istotne są wszelkie rozwiązania technologiczne i informatyczne umożliwiające zdalne zarządzanie firmą, inwestycja o wartości ponad 13 milionów złotych przynosi dodatkowe korzyści.

– Zaawansowany system monitoringu sterowania pozwala nam zauważyć nieprawidłowość jeszcze zanim zostanie ona zgłoszona przez klient” – tłumaczy Rafał Ciesielski, kierownik sieci ciepłowniczej Fortum. -System automatycznie, co 15 minut, sprawdza pracę węzłów i jeśli taką aberrację wykryje, to przesyła informację do operatora. Czasem wystarczy, również zdalnie, zmodyfikować parametry, by zapewnić odbiorcom odpowiednią temperaturę w mieszkaniu – wyjaśnia.

Takie rozwiązania sprawiają, pracownicy Fortum, pracując w domu mogą zapobiegać, lub dokonywać korekt zdalnie. Tak pracuje od 17 marca Andrzej Szydłowski, dyspozytor ruchu w Fortum. Z domu łączy się z systemem monitorującym pracę sieci i węzłów oraz systemem monitoringu źródeł ciepła we Wrocławiu, Płocku i Częstochowie.

– Dzięki temu mogę z własnego domu kontrolować, czy zadane przez nas parametry pracy dla źródeł, które dostarczają ciepło do sieci ciepłowniczej, są wystarczające. Systemy te pozwalają mi również na bieżąco śledzić istotne zmiany parametrów pracy sieci i zakłócenia pracy węzłów. Jeśli przychodzi jakiś alarm o nieprawidłowościach, to także zdalnie mogę bardzo szybko uruchomić służby, które w możliwie najkrótszym czasie są w stanie usunąć awarię – mówi dyspozytor.

W przypadku zgłoszeń awarii ciepłowniczych dokonywanymi przez klientów na numer 993, przyjmuje je system, który funkcjonuje w Fortum pod pseudonimem “Krystyna”.

– Krystyna zaprogramowana jest, aby przyjmować zgłoszenia o awariach, ale też, aby udzielać podstawowych, zautomatyzowanych wyjaśnień w razie najczęściej pojawiających się pytań. Działa tak dobrze, że zdarzały się osoby, które brały ją za prawdziwą konsultantkę – mówi Sławomir Wrótny, dyżurny pogotowia Fortum.

Fortum podkreśla, ze inwestycje w inteligentne systemy zdalnego sterowania oraz w nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalają firmie sprawnie funkcjonować w każdej sytuacji, a jej pracownikom wykonywać swoje zadania bez względu na to, gdzie są.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzyłbice, żele i płyny do dezynfekcji. Kolejne wsparcie dla Pogotowia Ratunkowego [FOTO]
Następny artykułKoronawirus. Ziemniaki, marchewkę i jajka dowiozę do domu, czyli zielonogórski handel on-line