Indie w mijającym roku po raz pierwszy przyjęły do siebie Formułę E. W nadchodzącym sezonie Hajdarabad ponownie ma gościć rundę mistrzostw świata, już dziesiątego lutego.
Wydarzenie zostało uwzględnione w ostatecznej wersji kalendarza Formuły E obejmującego jedenaście rund z siedemnastoma wyścigami. Harmonogram został zatwierdzony przez FIA w październiku, choć już wcześniej pojawiły się wątpliwości co do imprezy w Indiach. W sierpniu bowiem rozwiązano komitet stojący za organizacją E-Prix Hajdarabadu.
Władze serii komunikowały się z niedawno wybranymi, nowymi władzami miasta, aby zapewnić, że wydarzenie może się odbyć. Jednakże administracja zarówno miejscowości, jak i całej prowincji Telangana, nie wydaje się być zainteresowana organizacją wyścigu. Rozmowy stron podobno utknęły w martwym punkcie.
Formuła E oświadczyła, że „oczekuje pilnych wyjaśnień” od nowego rządu Telangany, ponieważ istnieje ryzyko naruszenia ich „zobowiązań umownych”.
W oświadczeniu czytamy: – W następstwie niedawnego oficjalnego komunikatu otrzymanego od nowego rządu Telangany, Formuła E zwraca się o pilne wyjaśnienie jego zobowiązań umownych oraz o to, jak może to wpłynąć na wyścig w Hyderabadzie. Na podstawie treści otrzymanego listu Formuła E obawia się, że zawody nie odbędą się zgodnie z planem.
– Kierownictwo wykonawcze Formuły E spotkało się z nowymi władzami rządu Telangany tuż po wyborach w tym miesiącu. Od tego czasu toczą się dyskusje – dodano. – Ponieważ do imprezy pozostało zaledwie kilka tygodni i znajduje się w końcowej fazie przygotowań, Formuła E, partnerzy i dostawcy dokonali już znaczących inwestycji komercyjnych.
– Zeszłoroczne inauguracyjne E-Prix Hajdarabadu w lutym przyniosło regionowi prawie 84 miliony dolarów pozytywnego wpływu gospodarczego, wielokrotnie więcej niż koszty operacyjne poniesione przez Formułę E i rząd Telangany – dodano.
– Hajdarabad ma być jedynym oficjalnym wydarzeniem o randze mistrzostw świata FIA w Indiach w przyszłym roku, obok innych historycznych miast, takich jak Tokio, Szanghaj, Berlin i Londyn, w ramach wieloletniej umowy między Formułą E a rządem Telangany. Dalsze aktualizacje zostaną udostępnione w odpowiednim czasie – podsumowano.
W tym roku wyścig odbył się na ulicznym torze znajdującym się obok jeziora Hussain Sagar w centrum Hajdarabadu, jednym z największych miast w kraju. W promocję zawodów zaangażowała się firma produkująca energię pochodzącą głównie z elektrowni słonecznych i wiatrowych – Greenko Group, przy wsparciu rządu Telangany.
Podczas gdy wyścig odbył się bez zakłóceń, wielu było rozczarowanych dostępnymi dla nich udogodnieniami w padoku. Tor nie był w pełni gotowy, a prace budowlane trwały aż do weekendu wyścigowego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS