Na początku 2021 roku Audi zapowiedziało swój powrót do najwyższej klasy prototypów. Celem było przygotowanie konstrukcji LMDh, którą – dzięki konwergencji przepisów – możliwa byłaby rywalizacja zarówno w WEC, jak i IMSA.
Marka z Ingolstadt chwaliła się już wtedy zakończeniem prac koncepcyjnych. Testy miały ruszyć w pierwszym kwartale 2022 roku.
W marcu niespodziewanie poinformowano o zawieszeniu przygotowań. Oświadczenie mówiło jedynie o wstrzymaniu prac na okres kilkunastu tygodni, ale od razu pojawiły się spekulacje, iż Audi zrezygnowało z projektu LMDh na rzecz Formuły 1.
Te informacje potwierdziły się w piątek. Audi zakomunikowało, że wraz z sezonem 2026 dołączy do Formuły 1 jako dostawca silników. W krótkim oświadczeniu odniesiono się również do projektu LMDh.
Audi Sport koncentruje swoje wysiłki na Formule 1 i w konsekwencji rezygnuje z projektu LMDh – brzmi komunikat.
Dział motorsportu zawiesił niedawno prace nad samochodem do wyścigów długodystansowych.
Niedawno rozstano się z ekipą WRT oraz długoletnim kierowcą fabrycznym – Rene Rastem.
Z kolei Porsche, w przeciwieństwie do Audi, kontynuuje prace nad swoim prototypem – 963 LMDh.
Porsche 963 LMDh
Photo by: Morgese / Gandolfi
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS