A A+ A++

Na początku 2021 roku Audi zapowiedziało swój powrót do najwyższej klasy prototypów. Celem było przygotowanie konstrukcji LMDh, którą – dzięki konwergencji przepisów – możliwa byłaby rywalizacja zarówno w WEC, jak i IMSA.

Marka z Ingolstadt chwaliła się już wtedy zakończeniem prac koncepcyjnych. Testy miały ruszyć w pierwszym kwartale 2022 roku.

W marcu niespodziewanie poinformowano o zawieszeniu przygotowań. Oświadczenie mówiło jedynie o wstrzymaniu prac na okres kilkunastu tygodni, ale od razu pojawiły się spekulacje, iż Audi zrezygnowało z projektu LMDh na rzecz Formuły 1.

Te informacje potwierdziły się w piątek. Audi zakomunikowało, że wraz z sezonem 2026 dołączy do Formuły 1 jako dostawca silników. W krótkim oświadczeniu odniesiono się również do projektu LMDh.

Audi Sport koncentruje swoje wysiłki na Formule 1 i w konsekwencji rezygnuje z projektu LMDh – brzmi komunikat.

Dział motorsportu zawiesił niedawno prace nad samochodem do wyścigów długodystansowych.

Niedawno rozstano się z ekipą WRT oraz długoletnim kierowcą fabrycznym – Rene Rastem.

Z kolei Porsche, w przeciwieństwie do Audi, kontynuuje prace nad swoim prototypem – 963 LMDh.

Porsche 963 LMDh

Photo by: Morgese / Gandolfi

Czytaj również:

 




akcje


komentarze

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHogwarts Legacy – wymagania sprzętowe na PC wcale nie takie niskie (zwłaszcza minimalne)
Następny artykułCzy to koniec ery tanich lotów? Szef Wizz Aira: To szaleństwo, że za bilet można było zapłacić mniej niż za transfer na lotnisko